English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان خبرداد:

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تعداد ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ وهنر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از بهره مندی 76 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تعداد 300 نفر از اصحاب فرهنگ وهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال قلعه شاخانی در جلسه کارگروه صندوق اعتباری هنر استان کردستان با تاکید بر اهمیت امنیت شغلی اهالی فرهنگ و هنر گفت: هنرمندان سرمایه اجتماعی، هویت تاریخی و ملی و عامل پیش برنده توسعه کشور محسوب می‌شوند و تکریم و حمایت از آنها بایستی در دستور کار مسئولان فرهنگی باشد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای تحقق حقوق شهروندی، پوشش بیمه اصحاب فرهنگ و هنر است. 

وی با بیان اینکه ظرف 18 ماهه گذشته قریب به 300 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند، افزود: بر همین اساس با ثبت نام اصحاب فرهنگ و هنر استان در سامانه صندوق اعتباری هنر و تکمیل مدارک متقاضیان، در مرحله اول( سه ماهه اخر سال 96) 130 نفر، مرحله دوم (سال 97) 95 نفر و در مرحله سوم ( سال جاری) 76 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  ادامه داد: این افراد از طریق صندوق هنرمندان و در حوزه هنرهای تجسمی، سینمایی، موسیقی، نمایش و ادبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

قلعه شاخانی، نبود بیمه تامین اجتماعی در سن کهولت را یکی از دغدغه‌های همیشگی هنرمندان و پیشکسوتان اهالی فرهنگ و هنر برشمرد.

وی به برقراری مستمری هنرمندان معمر استان نیز اشاره و بیان کرد: پرونده 22 نفر از هنرمندان معمر استان برای برقراری مستمری به صندوق اعتباری هنر ارسال شد که با پیگری‌های انجام شده تمامی این افراد مشمول دریافت کمک هزینه مستمری از کار افتادگی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کار شناسایی هنرمندان مشمول طرح کمک مستمری در سطح استان همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: عدم قدرت برای تأمین حداقل معاش بنا به کهولت سن، عائله‌مندی، بیماری، از کارافتادگی و نیاز اقتصادی، عدم‌دریافت مستمری از محل دیگر و دارا بودن 20 سال سابقه هنری از شرایط مشمولان این طرح است.

وی یادآور شد: در شرایط زمانی مختلف نیز با توجه به ضرورت و مشکلات معیشتی و اجتماعی برای هنرمندان استان، این صندوق به صورت فوق‌العاده اقدام به پرداخت وام حمایتی کرده و همواره آمادگی حمایت مالی از اصحاب فرهنگ و هنر استان را داشته و دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی