English

اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی خبر داد و گفت: این هفته همزمان با دهه سوم مهر ماه جاری در شهرستان بیجار برگزار می شود.

اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سامان احمدی، امروز در جلسه برنامه ریزی هفته عکس اربعین حسینی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بیجار در راستای اعتلای مفهوم غنی عزاداری امام حسین (ع) در فرهنگ ایرانی هفته عکس اربعین حسینی را برگزار می کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: تمام تلاش دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تصویر کشاندن جلوه های ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران زمین در مراسم عزاداری قافله سالار شهیدان توسط عکاسان به عنوان یک مولف در بخش مستند رویکرد ها و رویدادها با ذهن خلاق خود می باشد تا فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه تحکیم بخش پیوند دین و هنر و کمک به ارتقای عکاسی استان معرفی آنان باشدو

احمدی با اشاره به بخش های هفته عکس اربعین حسینی عنوان کرد: این هفته در دوبخش شامل سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی و کارگاه اموزشی عکاسی دینی بر پایه فلسفه اشراقی «شهید آوینی» همزمان با دهه سوم مهر ماه جاری پیش بینی شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی با محوریت نگاهی آزاد به موضوع عاشورا و عزاداری اقوام ایرانی در ایام محرم با رویکرد نو و خلاقانه است که مراسم و آیین‌های عاشورایی دسته‌های عزاداری، تعزیه خوانی، نذری، کودکان، پیاده روی اربعین و ... که در شهرها و نقاط مختلف ایران زمین برگزار می شود، را شامل می شود.

احمدی، به شرایط و مقررات سومین سوگواری استانی عکس آیین های عاشورایی اشاره کرد و افزود: شرکت در این سوگواره ویژه عکاسان در استان کردستان می باشد و هر عکاس در هر بخش می تواند 5 تک عکس و در مجموع 10 عکس برای 2 بخش شامل بخش اصلی ویژه عکاسان با دوربین حرفه ای و نگاه مردمی (عکس تلفن همراه ) برای دبیرخانه سوگواره ارسال نماید.

وی با بیان اینکه عکس ها باید در سالهای 97 و 98 گرفته شده باشند، اضافه کرد: عکس می تواند سیاه و سفید و یا رنگی باشد.

احمدی همچنین گفت:عکس نباید به گونه‌ای باشد که به جنب اسنادی عکس آسیب برساند و تنها می‌توان در حد استانداردهای پذیرفته شده در عکاسی مستند اقدام به ویرایش عکس ها نمود.

نمایشگاه عکس اربعین حسینی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در صورت نیاز می بایست فایل خام و بدون ویرایش عکس جهت بررسی و مطابقت با تعریف و بررسی صحت تاریخ عکاسی به دبیرخانه ارائه شود.

وی با بیان اینکه عکس های منتخب سوگواره در نمایشگاهی در داخل استان به معرض نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: استفاده از آثار در نمایشگاه و برای چاپ کردن در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی، تبلیغاتی، بانک اطلاعات و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزار کننده سوگواره مجاز است.

احمدی، با اشاره به گاهشمار این سوگواره بیان کرد: آغاز ثبت نام و دریافت عکس ها از اول مهرماه سال جاری اعلام و آخرین مهلت ارسال آثار نیز 15 مهر ماه می باشد.

وی زمان برگزاری هفته عکس 20 تا 25 مهرماه اعلام کرد و خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه این سوگواره واقع در بیجار، بلوار شهید رحمانی، مجتمع فرهنگی هنری امیر نظام گروس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار مراجعه و یا از طریق ارسال آثار به شماره واتساپ 09186631254 اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه