English

رونمایی از نسخه خطی مثنوی معنوی مولوی در کتابخانه وزیری یزد

نسخه خطی مثنوی معنوی مولوی در کتابخانه وزیری یزد رونمایی شد.

رونمایی از نسخه خطی مثنوی معنوی مولوی در کتابخانه وزیری یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد خدادادی در چهارمین سه شنبه فرهنگی کتابخانه و موزه وزیری یزد و رونمایی از نسخه خطی مثنوی معنوی مولوی، افزود: درست است که امروزه امکانات بسیار زیادی وجود دارد متاسفانه میزان مراجعه مردم به ظواهر و امکانات روز بیشتر شده و از زندگی واقعی دور شدند.

وی ادامه داد: مردم از لحاظ روانی احساس آرامش ندارند و راز قضیه این است که نگاه‌ها تک بعدی است و انسان را موجودی تک بعدی نشان می‌دهد، بعد روانی و معنوی مورد غفلت قرار گرفته است، فقط تلاش دارد نیازهای مادی خود را تامین کند.

 عضو هیات علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد افزود: بعد از یک قرن در یک بعد پیشرفت کردیم و بعدهای دیگر مورد غفلت قرار گرفت، زیرا ورزشکاری هستیم فقط یکی از عضله‌های خود را تقویت کرده که مضحک به نظر می‌رسد و اکنون که در عصر خشونت زندگی می‌کنیم باید به معنویت توجه بیشتری داشته باشیم.

خدادادی گفت: در زمان کنونی جنگ‌ها و استعمار بیشتر شده و جهانی صلح آمیز و مهربان و آرام نداریم هرچند از صدها سال پیش این جهان آرام را امثال مولوی برای ما نشان دادند و باید دوباره به این دیدگاه رجوع و بازگشت داشته باشیم.

وی ادامه داد:  در نظریه مولانا همه چیز از آن خداست و انسان برای رسیدن به کمال باید معنویت را در نظر گیرد و همه چیز جلوه حق تعالی است و در همه چیزهایی که در این دنیا وجود دارد می‌توان خدا را دید و به ذره ذره عالم عشق ورزید.

عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد گفت: با این تفکر ما کسی را برتر نمی دانیم و هیچ قومی را برتر یا پایین‌تر نمی بینیم چون همه چیز از خداست و اگر جهان را اینگونه دیدیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه