English

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران:

باغداران نسبت به برداشت مرکبات اقدام کنند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران مازندرانی برای جلوگیری از خسارت مگس میوه مدیترانه‌ای به برداشت مرکبات رسیده اقدام کنند.

باغداران نسبت به برداشت مرکبات اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عبدالرحمن زاغی اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی مگس میوه مدیترانه‌ای کلاس‌های آموزشی و رزمایش پدافند غیرعامل در روستا‌های استان برگزار شد و باغداران با شیوه‌های مبارزه با این آفت غیر بومی ۴ میلی متری آشنا شدند.

وی ادامه داد : با توجه به افزایش دما در روز‌های آینده در مازندران رشد و نمو و تکثیر این حشره را در باغ‌های استان بخصوص باغ‌های مرکبات تشدید می‌کند.

زاغی با بیان اینکه در شرایط فعلی که میوه نارنگی پیش رس از نظر رنگ و بو، آفت را بیشتر جلب می‌کند، نصب کارت آغشته به پروتئین و یا سایر جلب کننده‌ها روی یک سوم درختان موجود در باغ تاکید می‌شود، گفت: باغداران مازندرانی برای جلوگیری از خسارت مگس میوه مدیترانه‌ای به برداشت نارنگی‌های رسیده اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران افزود: تکرار طعمه پاشی در باغ‌های نارنگی پیش رس تا یک هفته قبل از رسیدن کامل میوه بصورت هفتگی را تاکید و توصیه کرد میوه‌های رسیده در اسرع وقت برداشت شود.

زاغی گفت: باغداران برای کنترل این آفت اقدام به طعمه پاشی و سمپاشی به میزان ۳ تا ۵ لیتر در ۱۰۰ لیتر آب با ۲۰۰ سی سی حشره کش به صورت یک ردیف در میان در باغ‌های مرکبات کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه