English

نهال در زمان فروش باید دارای تاییدیه سلامت و استاندارد باشد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: نهال در زمان فروش باید دارای تاییدیه سلامت و استاندارد از مراجع مربوطه باشد.

نهال در زمان فروش باید دارای تاییدیه سلامت و استاندارد باشد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرحمن زاغی درباره اهمیت جابجایی و فروش نهال و اندام‌های تکثیری در چهارچوب تاییدیه سلامت و فنی در راستای عرضه نهال سالم و استاندارد هسته‌دار و دانه‌دار  از نهالستان‌های مجاز استان گفت: تولیدکنندگان نهال باید توجه کنند ریشه نهال‌های استاندارد پس از خارج شدن از خاک و قبل از ضدعفونی و بسته‌بندی شسته شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: نهال‌ها با محلول قارچکش رورال تی اس به میزان یک و نیم تا دو در هزار تهیه شده در حوضچه بتنی، تانک‌های پلی اتیلنی رو باز یا  بشکه 220 لیتری حداقل به مدت 2 دقیقه برای ضد عفونی در محلول سمی غوطه ور شود.

تولید-نهال-فروش-نهال

 زاغی افزود: تولیدکنندگان نهال از توزیع و فروش نهال‌هایی که روی ریشه اصلی و طوقه آن علایم گال باکتریایی مشاهده شد خودداری شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نهال در زمان توزیع باید عاری از علایم آفات و بیماری باشد، گفت: از توزیع نهال‌های دارای ریشه پیچیده، آفت سپردار سفید توت، زخمی شده حتی در صورت داشتن گواهی سلامت و اصالت خودداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه