English

طی پنج‌ماهه سال جاری؛

تشکیل ۶۵۰ پرونده برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی در کرمانشاه

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از تشکیل ۶۵۰ فقره پرونده در حوزه برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در سطح استان در پنج‌ماهه امسال خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۱ درصد رشد داشته است.

تشکیل ۶۵۰ پرونده برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، علی کریمی از رشد ۱۰۰ درصدی جرائم فضای مجازی کرمانشاه در پنج‌ماهه امسال خبر داد و ابراز داشت: بیشتر مجرمین فضای مجازی را جوانان و نوجوانان ۲۳ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیشترین جرائم فضای مجازی را مربوط به جرائم اقتصادی دانست و افزود: بیشترین جرائم نیز در این حوزه مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد است و متأسفانه بانک‌ها همکاری خوبی در این زمینه نداشتند و رمز دوم یک‌بارمصرف که قرار بود از ابتدای خرداد امسال راه‌اندازی شود که هنوز عملیاتی نشده است.

وی بر لزوم هوشیاری مردم در کاهش جرائم فضای مجازی تأکید کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در پنج‌ماهه امسال درمجموع جرائم اخلاقی حوزه فضای مجازی ۱۵.۹ درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۱۰۰ درصد، انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی ۱۵ درصد، تهدید و اخاذی ۱۴.۸ درصد و جرائم سیاسی ۱۰۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

کریمی برای کاهش جرائم فضای مجازی از مردم خواست تا به‌هیچ‌عنوان کارت و اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و افزود: از افراد می‌خواهیم حتماً موقع خرید از مغازه، خودشان کارت را کشیده و شخصاً رمز آن را وارد کنند و همچنین از افراد کم‌سواد و بی‌سواد می‌خواهیم هنگام استفاده از دستگاه عابر بانک به‌هیچ‌عنوان به افراد غریبه اطمینان نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه