English

حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی مطرح کرد؛

برگزاری سوگواره احلی من العسل در ۱۰ بقعه هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان سوگواره احلی من العسل روز شنبه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

برگزاری سوگواره احلی من العسل در ۱۰ بقعه هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی   مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ، اظهار داشت:  سوگواره احلی من العسل از سوی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با همکاری آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و بسیج دانش آموزی استان با هدف بزرگداشت قیام اباعبدالله حسین (ع) و یاران با وفایش در حادثه عظیم کربلا و با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام برگزار می شود.

گفتنی است؛ دانش آموزان در سوگواره احلی من العسل به سینه زنی و مداحی می پردازند و به یاد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) عزاداری می کنند.

وی گفت: این مراسم در بندرعباس مرکز استان هرمزگان نیز با حضور گسترده دانش آموزان در امام زاده سید مظفر برگزار خواهد شد، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل یکی از برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است، طرح بصیرت عاشورایی از اول محرم با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا در امام زادگان و بقاع متبرکه هرمزگان به اجرا درآمده.

عبارت (احلی من العسل) پاسخ حضرت قاسم بن‌الحسن علیه السلام در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت، مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل است.

شایان ذکر است؛ به صورت ویژه در امام زاگان سید مظفر بندرعباس، سیدمظفر قشم، سید سلطان محمد و شاه قطب الدین حیدر رودان، سید محمد وامیرنظام الدین حاجی آباد و نیز آستانه حضرت ابوالفضل (ع) میناب برگزار خواهد شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی