English

هم زمان با سراسر کشور؛

همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۱ بقاع متبرکه هرمزگان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان گفت: جمعه ششم محرم همایش مادران و کودکان شیرخوار به یاد حضرت علی اصغر (ع)، در 21 بقعه مبارکه استان برگزار می شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در 21 بقاع متبرکه هرمزگان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، گفت: در این همایش، مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و به یاد حضرت علی اصغر به سوگواری می پردازند.

 حجت الاسلام و المسلمین گرایلی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان شهید شده در روز عاشورا، از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگر همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی، از ساعت 10 صبح روز جمعه 15 شهریور مصادف با ششم محرم در بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی هم زمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان گفت: مراسم بصیرت عاشورایی، دهه اول محرم در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه استان با حضور 60 روحانی اعزامی و بومی، در حال اجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین گرایلی، با اشاره به برگزاری مراسم لبیک یا حسین در روز دوم محرم، افزود: سوگواره احلی من العسل به منظور تجلیل از شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع)، به عنوان الگوی تمامی نوجوانان پیرو سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، روز 7 محرم با حضور هزاران تن از دانش آموزان حسینی در امامزاده سید مظفر (ع) برگزار خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: تجمع رهروان زینبی با حضور بانوان عزادار حسینی، در روز دوازدهم ماه محرم هم زمان با سراسر کشور، به تاسی از کاروان عاشورا و همراهی با سرور و سالار شهیدان و حضرت زینب(س) قافله سالار نهضت عاشورا در آستانه امامزادگان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تاکید کرد: نماز ظهر عاشورا همچون همیشه، با حضور عزاداران حسینی در سطح شهرها و روستاهای استان هرمزگان با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: این همایش به صورت ویژه در بقاع متبرکه سید مظفر، سید کامل، شاه محمد تقی، سید احمد چاهستان بندرعباس- حضرت ابوالفضل احمدآباد، شاه مرعش میناب – سید سلطان محمد، سید امیر، سید محمود، سید علی رودان- سید محمد و امیر نظام الدین حاجی آباد-سید مظفر قشم –سید محمد عالم حسینیه حداد بندرلنگه برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه