English

عباس میرزاد مطرح کرد؛

عملکرد ضعیف تعاونى مرزنشینان هرمزگان

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: تعداد زیادی از تعاونی ها با مشکل سرمایه مواجه هستند و بانک توسعه باید با اعطای تسهیلات زمینه رشد تعاونی ها را فراهم سازد.

عملکرد ضعیف تعاونى مرزنشینان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس میرزاد سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر  استان هرمزگان، با اشاره به سیاست هاى اخیر دولت در زمینه هاى اقتصادى ،عنوان کرد: دولت به دنبال این است که سهم تعاونى ها و بخش خصوصى را در اقتصاد کشور بیشتر کند.

*نیمى از تعاونى هاى ثبت شده هرمزگان غیرفعال هستند

وى با تاکید براینکه فضاى اقتصادى در کشور به نوعى از سال ٧٥ در اختیار تعاونى ها قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به تعدد بالاى تعاونی هاى ثبت شده در هرمزگان، متاسفانه اکنون شاهد غیر فعال بودن بیش از نیمى از آنها هستیم، این عدم فعالیت نشان دهنده این است که در این حوزه نتوانسته ایم خوب عمل کنیم.

*الگوبردارى از تعاونى هاى برتر کشورى و جهانى 

میرزاد ضمن اشاره به زنجیر وار کردن تعاونى ها و الگوبردارى از کشورهاى موفق در این زمینه، گفت: کشور نیوزلند تنها با وجود١٢٠ تعاونى، در حوزه تعاون بسیار موفق عمل کرده است، شرکت تعاونی های هرمزگان، باید الگو برداری از تعاونی های برتر کشور و جهان را در برنامه خود قرار دهند.

عباس میرزاد

*لزوم فعالیت تعاونى ها در گردشگرى

سرپرست معاونت سیاسى و امنیتى استاندارى هرمزگان تاکید کرد: به دلیل وجود سواحل و جزایر گردشگری مناسب در هرمزگان، امیدواریم در حوزه های گردشگری شاهد رونق بیشتری باشیم و تعاونی ها حضور و فعالیت خود را در این حوزه گسترش دهند.

*حضور بانوان هرمزگان کمرنگ است

عباس میرزاد با اشاره به حضور حداقلی بانوان در بخش تعاونی ها، تشریح کرد: در بخش تعاونی ها، باید به بانوان که بیش از نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، بیشتر توجه کرد و زمینه را برای فعالیت هرچه بیشتر آنان فراهم آورد.

* تعاونى مرزنشینان عملکرد ضعیف داشته اند

وى با اشاره مشکل تأمین ارز و وضعیت ضعیف تعاونى مرزنشینان هرمزگان، تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر  از جمعیت هرمزگان زیر نظر تعاونی های مرزنشینان هستند،که متاسفانه عملکرد ضعیفی از خود به جا گذاشته اند، امیدوارم بتوانند سرمایه ها را در عرصه تولید به کار گیرند تا شاهد پیشرفت و رونق اقتصادی در کشور و استان  باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا همانند سایر کشورهایی که در حوزه تعاونی ها پیشرفت کرده اند، ما هم در این عرصه به صورت زنجیره ای عمل کنیم و روز به روز بر تعداد تعاونی های فعال بیفزاییم. 

عباس میرزاد

*تعاونى ها با مشکل سرمایه موجه اند/بانک توسعه تسهیلات را در قالب جوایز نبیند 

میرزاد در ادامه افزود: تعداد زیادی از تعاونی ها با مشکل سرمایه مواجه هستند و بانک توسعه تعاون باید تسهیلات را در قالب جوایز نبیند و با اعطای تسهیلات بیشتری زمینه رشد تعاونی ها را فراهم آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه