English

عباس میرزاد:

هیئت مذهبی مطلوب، نه دچار سیاست زدگی و نه بی‌تفاوت به سیاست است

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی فی‌نفسه سیاسی هستند، گفت: هیئت مذهبی مطلوب است که نه سیاست‌زده، نه بی‌تفاوت به سیاست باشد.

هیئت مذهبی مطلوب، نه دچار سیاست زدگی و نه بی‌تفاوت به سیاست است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس میرزاد سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در گردهمایی هیئت های مذهبی، مداحان و شعرای آئینی با موضوع محرم، فرصت ها و تهدیدها، با اشاره به اینکه یکی از وظایف هیئت های مذهبی اتصال مطلوب منطق و عاطفه است، افزود: علما و بزرگان دین در سخنرانی ها، مداحی ها، روضه و اشعار آیینی بر ارائه مطالب مستند، منطقی و به دور از خرافه تأکید دارند، زیرا اشکی که بر اساس داستان‌ سرایی‌های بیهوده و بی‌محتوا جاری شود به عمق قلب نفوذ نمی‌کند و در نهایت به معرفتی نسبت به امام حسین(ع) و آرمان‌هایش نیز منجر نمی‌شود.

 

*در عزاداری ها شور و شعور در تقابل نباشند

میرزاد اظهار کرد: هیئت های مذهبی باید میان «شور» و «شعور» حسینی ارتباط برقرار کنند، نباید در هیئت های مذهبی شور در مقابل شعور یا شعور در مقابل شور قرار گیرد، بلکه در عزاداری ها باید پیوند عاطفه و منطق عزاداران را تقویت کرد‌.

*منبر و سخنرانی، کلاس درسی برای افزایش بصیرت

وی تصریح کرد: منبر و سخنرانی، کلاس درسی برای افزایش بصیرت و نه صرفا فرصتی برای غلیان احساسات است، در عین اینکه ریختن اشک و به اوج رسیدن احساسات در عزای امام حسین(ع) دارای ارزش است اما آگاهی و معرفتی که منجر به بروز این احساسات پاک می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

*هیئت مذهبی فی‌نفسه سیاسی است

میرزاد با بیان اینکه هیئت مذهبی مطلوب، سیاسی و نه سیاست‌زده، نه بی‌تفاوت به سیاست است بیان کرد: هیئت مذهبی و مجلس عزاداری امام حسین(ع) فی‌نفسه سیاسی است، اما سیاستی که اهل بیت(ع) و خود امام حسین (ع) آن را تعریف و تبیین می‌کنند. سیاستی که منطبق بر قرآن و سیره پیامبر (ص) بوده ، سیاستی که به حقوق مردم توجه داشته، در مقابل ظلم سر خم نکرده و به دنبال اعتلا و حاکم ساختن ارزش‌های الهی است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: در چنین سیاستی جناح، گروه، قبیله، نسب و رتبه جایگاهی ندارد و هرکسی که معتقد به این اصول و مبانی باشد، از هر گرایش سیاسی و فکری، در جرگه یاران امام قرار می‌گیرد. لذا هیئت مذهبی مطلوب سیاسی و نه سیاست‌زده است.

وی با اشاره بر اینکه محوریت قرآن؛ ویژگی بنیانی هیئت عزاداری انقلابی است، اظهار کرد: از ویژگیهای مطلوب هیئت مطلوب ، اهمیت دادن به قرآن یا به تعبیر رهبری انقلاب «قرآن‌‌خوانی و معارف قرآنی» است. این مسئله نیز برگرفته از خود سیره امام حسین(ع) است که در شب عاشورا باز هم تلاوت قرآن را ترک نکردند و این نشان دهنده این است که قیام امام حسین(ع) نمی‌تواند جدا از قرآن باشد و اتفاقا این قیام با فهم دقیق قرآن میسر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه