English

مجید درویشی خبر داد:

تشکیل ۱۵ کمیته در ذیل ستاد اربعین در شهرستان اسدآباد

فرماندار اسدآباد با اشاره به عبور بیشترین زائران اربعین حسینی از مسیر اسدآباد، از تشکیل 15 کمیته در ذیل ستاد اربعین در شهرستان خبر داد.

تشکیل 15 کمیته در ذیل ستاد اربعین در شهرستان اسدآباد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مجید درویشی، فرماندار اسدآباد در ستاد اربعین حسینی با اشاره تشکیل  کمیته  های خدماتی در ستاد اربعین شهرستان اسدآباد، گفت: امسال به دلیل باز شدن مرز خسروی و عدم روادید، پیش بینی می شود بیشترین زائران از مسیر شهرستان اسدآباد بین 5 تا 7 میلیون تردد کنند.

 

تشکیل 15 کمیته در ذیل ستاد اربعین

وی در ادامه با بیان اینکه پذیرفتنی نیست حتی یکی از چراغ های روشنایی گردنه خاموش باشد خاطر نشان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده از موظف است وضعیت روشنایی گردنه را کنترل و نسبت به تعویض و اطلاع چراغ های خاموش گردنه از هم اکنون اقدام کند.

وی از تشکیل 15 کمیته در ذیل ستاد اربعین این شهرستان خبر داد و  گفت: کمیته‌های بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی، عمرانی و زیرساختی، حمل و نقل و انرژی، اطلاع‌رسانی، ایمنی و حوادث، امنیتی و انتظامی، امدادونجات، نظارت و ارزشیابی  و خدمتگزاران مردمی از جمله کمیته‌های تشکیل شده در ذیل ستاد اربعین این شهرستان هستند.

درویشی  با اشاره به تشکیل و راه اندازی 6 ایستگاه صلواتی برای استقبال از زائران در سال گذشته تصریح کرد :امسال محدودیت ایستگاه های صلواتی برداشته شده و متقاضیان برپایی ایستگاه صلواتی در قالب پایگاه های بسیج، نهادهای مردمی ... می توانند درخواست خود را برای صدور مجوز جهت برپایی ایستگاه صلواتی تحویل دهند تا در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به صدور مجوز این ایستگاه ها اقدام شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به وجود سرویس بهداشتی و نمارخانه   و امام جماعت در ایستگاه ها ی صلواتی خاطر نشان کرد: مرخصی مدیران و دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد اربعین 20 روز قبل از آغاز اربعین و 5 روز بعد از اربعین لغو خواهد بود.

درویشی در ادامه با بیان اینکه حتما در خروجی و ورودی شهر در مسیر تردد زوار نام و عکس شهدای شاخص و آزادگان شهرستان نصب شود اضافه کرد: در ایستگاه های صلواتی توجه به روحیه شادابی و خوش رویی استقبال کنندگان از زوار از ضروریات این پروژه به شمار می رود که لازم است در انتخاب این افراد توجه ویژه ای  انجام گیرد.

 

تقویت علائم راهنمایی و رانندگی

وی همچنین با تاکید بر تقویت علائم راهنمایی و رانندگی و معرفی شهرستان با نصب بنر در ورودی و خروجی شهرستان خاطر نشان کرد:برای کمک های مردمی یک حساب بانکی  باز خواهد شد که کمک های واریزی مردم به ایستگاه های صلواتی برای خدمات دهی به زوار تزریق شود.

فرماندار اضافه کرد: امکانات خودرویی راهداری، شهرداری، آتش نشانی، آمبولانس، بهداشت و درمان و نیروهای نظامی و انتظامی باید آماده و سرویس شده شوند و با اجرای پروژه اربعین حق خروج از شهرستان را مگر با هماهنگی فرماندار، نخواهند داشت در غیر این صورت با مدیران آنان برخورد خواهد شد چرا که با توجه به حجم بالای تردد زوار از مسیر اسدآباد امکانات خود را نیاز داریم.

درویشی در رابطه با کنار گذر اسدآباد نیز اظهار کرد: با بازدیدی که از پروژه کنار گذر در روز گذشته داشته ایم در جلسه دیروز مقرر شد شرکت زیرساخت و پیمانکار پروژه برنامه زمانبندی خود را برای بهره برداری طرح اعلام و تعیین تکلیف کند که آیا خواهد توانست برای استفاده زوار در اربعین این مسیر را راه اندازی کند یا خیر ؟تا مقدمات استفاده از این مسیر برای اربعین پیش بینی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه