English

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان:

تلاش مان گسترش و نهادینه کردن معروفات در جامعه است

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تبریک هفته امر به معروف ونهی از منکرگفت: تلاش این ستاد،گسترش ونهادینه کردن معروفات در جامعه است.

تلاش مان گسترش و نهادینه کردن معروفات در جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمود الله مرادی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان که به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما نهادینه شود، اقتصاد شکوفا شده و مرزهای ما امن خواهند شد، اما متاسفانه گاهی اوقات عملکرد نامناسب و اشتباه عده ای باعث می شود برداشت های نادرستی از این فرایض الهی داشته باشیم.

وی افزود: برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در یک هفته خلاصه نمی شود و همواره کسانی که نسبت به جامعه خود و مردم احساس مسئولیت داشته باشند باید در این حوزه فعالیت کنند.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان ادامه داد: امر به معروف برای اصلاح برخی ناهنجاری ها و آنجه که دستور الهی است شکل گرفته و نهی از منکر نیز برای دوری از منکراتی است که مورد غضب الهی است اما بعضاً مشاهده می شود کسانی که در این حوزه کار می کنند راه را اشتباد رفته اند و این قابل قبول این ستاد نیست.

الله مرادی یادآور شد: در امر به معروف نباید قائل به نتیجه باشیم بلکه باید در زمان و مکان مناسب تذکر لازم در خصوص منکرات به افراد داده شود و ما تنها وظیفه داریم معروفات و منکرات در جامعه را ترویج و جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: کسانی که به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستند نباید همه چیز را سیاه و سفید ببینند بلکه باید هم خوبی ها و هم بدی های یک شخص و یا فعالیت را ببینند و بعد نسبت به آن تذکر لازم را بدهند.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در این ستاد تمام تلاش ما بر این است که کارهای ایجادی انجام داده و معروفات را در جامعه گسترش و نهادینه کنیم و از اشاعه و ترویج منکرات دوری و جلوگیری کنیم.

الله مرادی اظهار داشت: یکی از بهترین ظرفیت های ترویج معروفات رسانه ها هستند که سعی داشته ایم بیشترین ارتباط را با رسانه های اثرگذار جامعه داشته باشیم تا بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: در این هفته ۳۰۰ برنامه پیش بینی شده که در سطح شهرها، بخش ها و روستاهای استان برگزار می شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان ادامه داد: برای اینکه برنامه های این ستاد هدفمند دنبال شود ۷۷ آسیب اجتماعی که بیشتر مردم با آن درگیر هستند را شناسایی کرده ایم که سعی می کنیم در طول سال با برگزاری برنامه های موضوعی مختلف در راستای اصلاح این آسیب ها فعالیت های مناسبی انجام دهیم.

الله مرادی یادآور شد: در طول این هفته به تناسب هر شهرستان سه معروف و سه منکر را شناسایی و مشخص کرده ایم که در راستای احصای این فریضه ها برنامه های مختلف را برگزار کنیم.

وی بیان کرد: انتظار داریم رسانه های استان مانند همیشه ستاد امر به معروف و نهی از منکر را همانند گذشته مورد پوشش قرار دهند تا بتوان با استفاده از ظرفیت معروفات و منکرات روز جامعه را به گوش مردم رساند.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست کاری رسانه ها اشاره کرد و گفت: در بیان موضوعات مختلف نباید سیاه و سفید عمل کرد و با عناوینی مانند کردستان فاسدترین استان کشور است و یا اینکه فقر مطلق بر کردستان حاکم است، خدمات نظام و عملکرد تمام مدیران را زیر سوال برد.

الله مرادی افزود: منکر فساد نیستیم اما اینکه کردستان در راس کشور قرار داشته باشد را نیز قبول نداشته چرا که نهادهای نظارتی مانند قوه قضائیه، سازمان بازرسی، سپاه و اطلاعات همواره در حال رصد فعالیت نهادهای مختلف هستند.

وی اظهار داشت: در همین استان بسیاری از مدیران ما افرادی پاکدست هستند که بدون منت تنها به دنبال خدمت رسانی به مردم هستند و نباید اشتباهات و کوتاهی عده از مدیران را به پای همه نوشت.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان یادآور شد: در این میان البته برخی مدیران نیز مقصر هستند چرا که حفاظت و حراست از بیت المال را وظیفه خود نمی دانند و فکر می کنند بیت المال چون متعلق به دولت است می توانند از آن استفاده کنند در حالی که بیت المال متعلق به همه مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه