English

متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ کشوری در چنگال پلیس فتا هرمزگان

متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ کشوری توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان (فتا) شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ کشوری در چنگال پلیس فتا هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان (فتا) شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یک شاکی از شهروندان بندرعباس در خصوص طرح شکایتی با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به واسطه خرید کارت های هدیه به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سردار عزیزالله ملکی ادامه داد: با شناسایی ماهیت سیستم، مشخص شد پولشویی شکل گرفته و در بررسی رد پای متهمان، ارتباط موضوع با پرونده فیشینگ در سال ۹۷ محرز شد بنابراین با احضار متهمان مربوط به پرونده های تشکیل شده در سال گذشته و بازجویی های فنی، با هدف شناسایی اعضای اصلی این تیم تبهکاری، سرنخ های بیشتری به دست آمد.

وی بیان داشت: در جریان بررسی های علمی و تحقیقات تکمیلی، نام های کاربری کانال های مخفی تلگرامی استخراج شد، سپس طی شناسایی صفحات فیس بوک، اینستاگرام و نفوذ به کانال های بسته متهمان مشخص شد که متهمان اصلی هم زمان با راه اندازی فروشگاه های جعلی، سایت های قمار و صرافی آنلاین صوری، اقدام به احراز هویت های جعلی، خرید ارزهای دیجیتال با به هره گیری از مبالغ فیشینگ، تبدیل ارزهای دیجیتال به ریال و انتقال به درگاه های پرداخت متصل به حساب های شخصی، اجاره کارت های بانکی متعلق به معتادین و تهیه دستگاه های اسکیمر می کنند.

رئیس پلیس هرمزگان اضافه کرد: این کانال ها ضمن هدایت عملیات های سازمان یافته فیشینگ و استخراج شناسه های سرقتی کارت های بانکی، هم زمان با فعال سازی توکن و ربات، فعالیتی زنجیره ای داشتند، در سال گذشته تعدادی از زیرمجموعه های این گروه تبهکار، در پلیس هرمزگان و پلیس فتا استان های دیگر کشور دستگیر شدند اما  قابلیت های حرفه ای گردانندگان اصلی برای پنهان کاری، فعالیت با هویت های جعلی و قطع مسیرهای ارتباطی موجب شد کارشناسان پلیس اقدام به گسترش چتر اطلاعاتی و برپایی کمین گاه های مجازی برای برداشتن نقاب های مجازی و جمع آوری دلایل دیجیتال کنند.

سردار ملکی افزود: با شناسایی کامل متهمان و استخراج مدارک دیجیتال غیر قابل انکار، سرانجام در یک اقدام هم زمان و ضربتی، با همکاری مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته فتا ناجا و پلیس فتا استان خراسان رضوی، متهمین در مخفیگاه های خود دستگیر و این سیستم تبهکاری منحل شد.

این مجرمان سایبری جهت کسب تکلیف از مقام قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس تحویل داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است و توصیه می شود شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت  www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

شایان ذکر است؛ متهمان اصلی این باند فیشینگ با گردش مالی بیش از ۵۰ میلیارد ریال و سرقت داده های بیش از ۶ هزار کارت بانکی توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان (فتا) شناسایی و دستگیر شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه