English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اعلام کرد

ارائه جعبه های ایمن در ایستگاه های بازیافت در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از ارائه جعبه های ایمن درایستگاه های بازیافت دراصفهان خبر داد.

ارائه جعبه های ایمن در ایستگاه های بازیافت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی دهنوی با اشاره به ارائه جعبه های ایمن  درایستگاه های بازیافت گفت: در بهار سال جاری طرح توزیع فراگیر جعبه ­های ایمن مختص جزء ویژه پسماندهای خانگی اجرا شد تا شهروندان از این پس پسماندهای ویژه خود را به طور جداگانه در این جعبه ­ها جمع آوری کرده و تحویل ایستگاه ­های بازیافت دهند.

وی با اشاره به این که بخشی از این جعبه ­ها از طریق ایستگاه­ها جمع آوری و وارد فرآیند مدیریت شده، توضیح داد: شهروندانی که جعبه ایمن پر شده خود را به ایستگاه­ها تحویل داده اند، جعبه جدیدی را دریافت کرده اند و جعبه­ های پر شده نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

دهنوی با اشاره به نتایج حاصل از آنالیز محتویات جعبه ­ها بیان کرد: اگر چه جعبه­ های ایمن مخصوص جزء ویژه پسماندهای خانگی مانند سرسرنگ، تیغ، ژیلت، باتری، سرنگ انسولین، لانسلت و غیره است و حدود 68 درصد از وزن پسماندهای داخل جعبه­ ها را این نوع پسماندها تشکیل داده است، اما بر اساس بررسی­های صورت گرفته مشخص شده که حدود 32 درصد از وزن جعبه­ های ایمن با پسماندهای خشک مانند نایلون، کاغذ و مقوا و شیشه پر شده که لازم است شهروندان از قراردادن این اقدام در جعبه ­ها خودداری نمایند.

وی با اشاره به لزوم همکاری شهروندان در جداسازی دقیق اجزای ویژه پسماندها در گروه­ های مرتبط، بیان کرد: پسماندهای ویژه و خطرناک تعاریف مشخصی دارند و اغلب دارای یک ویژگی پرخطر مانند سمیت، برندگی، خورندگی، قابلیت اشتعال و یا انفجار هستند و لازم است به درستی شناخته و جداسازی شوند.

دهنوی افزود: انواع اقلام تیز و برنده، باتری­ها، قوطی اسپری­ها وشیشه­ های عطر، تیپوپ رنگ مو و قطعات وسایل الکترونیکی همه در گروه پسماندهای ویژه و خطرناک قرار می­ گیرند اما مواردی مثل شیشه، فلزات، کاغذ و پلاستیک جزو پسماندهای خشک قابل بازیافت هستند. بنابراین لازم است بخش ویژه در جعبه ­های ایمن و پسماندهای خطرناک حجیم مثل اسپری­ ها به طور جداگانه از سایر پسماندها جمع آوری و به ایستگاه­ها تحویل داده شوند.

به گفته دهنوی شیشه دارو با 21 درصد، سرنگ با 18 درصد و باتری با 10 درصد وزن، بیشترین مقدار پسماندهای موجود در جعبه ­های تحلیل شده را تشکیل داده­ اند و وسایل سرم، تیغ و ژیلت در رده­ های بعدی قرار گرفته ­اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مشارکت مردم را ضامن ارتقای سلامت و بهبود کیفیت محیط زیست دانسته و بیان کرد: شهروندان برای حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و مراقبت از سلامت خود و فرزندانشان، لازم است در طرح­های جداسازی پسماندها همکاری مطلوب را به عمل آورده و ضمن شناخت انواع پسماندها، هرکدام را در گروه مربوطه جداسازی کرده و تحویل ایستگاه­های بازیافت سرتاسر شهر دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه