English

علیرضا جعفری مطرح کرد؛

غفلت میراث فرهنگی در برگزاری جشنواره مغ و مشتا در میناب

دبیر سومین جشنواره مغ و مشتا گفت: متاسفانه علی رغم تمام پیگیری های انجام شده میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان میناب هیچ همکاری در برگزاری این جشنواره نداشته است.

غفلت میراث فرهنگی در برگزاری جشنواره مغ و مشتا در میناب

علیرضا جعفری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان با بیان اینکه جشنواره مغ و مشتا برای سومین سال متوالی در میناب برگزار شده است، گفت: ما امسال سعی کردیم که موضوع گردشکری و اکوتوریسم را در صدر هدف هایمان قرار دهیم.

جشنواره سنتی مغ و مشتا در میناب

وی  با اشاره به اینکه در هرسال بخش های جدید تری نسبت به سال قبل به این جشنواره اضافه شده است، گفت: در این این دوره اهداف آموزشی نیز از دیگر اهدافی بود که مورد توجه قرار گرفت.

دبیر سومین جشنواره مغ و مشتا با اشاره به مراحل مختلف این مراسم، گفت: مراسم این جشنواره شامل بخش های اجرای کارنوال، مُغ بُری، کُنگ جوشی و شیره گیری خرما است.

وی در خصوص ثبت ملی این جشنواره عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سال گذشته مستند سازی لازم برای ثبت ملی این جشنواره را انجام داد و در حال حاضر این پروسه در مرحله کارشناسی است و راه طولانی تا ثبت ملی دارد.

جشنواره سنتی مغ و مشتا در میناب

جعفری با بیان اینکه امیدواریم مدیر جدید اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان میناب همکاری لازم  جهت تسریع روند ثبت ملی این جشنواره را انجام دهد، گفت: متاسفانه علی رغم تمام پیگیری های انجام شده این اداره هیچ همکاری در برگزاری این جشنواره نداشته در حالی که بخش خصوصی به این تاثیر بسزایی در برگزاری این جشواره داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه