English

ایوب زارعی خبر داد؛

برگزاری نشست ستاد باز آفرینی محله ابوذر بندر کنگ

شهردار بندرکنگ از برگزاری نشست تخصصی ستاد بازآفرینی محله ابوذر این شهرستان در راستای اجرای طرح توانمند سازی این محله با حضور شهروندان و متولیان امر، خبر داد.

برگزاری نشست ستاد باز آفرینی محله ابوذر بندر کنگ

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایوب زارعی شهردار بندرکنگ، از نشست تخصصی ستاد بازآفرینی محله ابوذر خبر داد و در این خصوص اذعان داشت: کالبد شهر، در بندر تاریخی کنگ از چهار بخش اصلی تشکیل شده است؛ بافت تاریخی، بافت میانی، بافت ناکارآمد و اسکان غیررسمی، بخش نوساز و توسعه شهر.

شایان ذکر است که؛ محله ابوذر با مساحتی بالغ بر 100 هکتار در محدوده بافت ناکارآمد قرار گرفته است و سال ها با مشکلات کالبدی، فرهنگی و اجتماعی دست به گریبان است.

زارعی با بیان این که از ابتدای سال 1397 انجام مطالعات و تهیه طرح و برنامه توانمند سازی این محله در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و خرداد 97 مشاور طرح، به طور متمرکز این پروژه را شروع کرد، ادامه داد: رویکرد پروژه، نگاه چند جانبه به معضلات محله و روی هم قرار دادن لایه های عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی، در شناسایی آسیب ها بود.

وی افزود: روش کار، پیمایش میدانی بوده و شناسایی مشکلات، قدم به قدم با ساکنین و متولیان محله انجام شده است و سپس طرح های کالبدی و توانمند سازی ارائه شده و در مرحله بعد پیشنهادات و طرح ها به نظر سنجی معتمدین محلی گذاشته شد و تغییرات لازم در طرح ها، مطابق نظر متولیان اعمال شده است.

شهردار بندرکنگ تشریح کرد: جهت بازگرداندن روح زندگی به محله یک برنامه اقدام مشترک برای کلیه دستگاه ها و نهادهای مربوطه تدوین شد تا به صورت گام به گام، مشکلات مرتفع شود.

ایوب زارعی در پایان گفت: در این نشست که با حضور معاونین فرماندار، معاون بازآفرینی استان، شهردار بندر کنگ، اعضای محترم شورای شهر کنگ، مشاور طرح بازآفرینی محله، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و مردم تشکیل خواهد شد، قصد داریم تا با هم فکری تمامی بزرگواران از مرحله طرح و برنامه عبور کرده و وارد مرحله اجرای طرح توانمند سازی در محله شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه