English

گزارش تکان‌دهنده‌ای از یک محله در دهدشت:

سایه شوم فقر بر سر این‌ خانه‌ها؛ از بیماری‌های صعب العلاج تا دختران دم بختی که پول جهیزیه ندارند

اغلب ساکنان این خانه‌ها زنان جوانی هستند، که همسر خود را ازدست‌داده، و با کودکان یتیم خود زندگی می‌کنند. دختران جوان و دم بختی که پولی برای تهیه جهیزیه ندارند، بعضی از این نیازمندان جدای از مصیبت فقر گرفتار بیماری‌های صعب‌العلاجی چون سرطان خون، سرطان سینه، فلج، قطعی نخاع، بیماری اعصاب و روان هستند.

سایه شوم فقر بر سر این‌ خانه‌ها؛ از بیماری‌های صعب العلاج تا دختران دم بختی که پول جهیزیه ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از دهدشت، فقرای زیادی در محله گلزار شهدای دهدشت کوچه «شهید شیرازی» و اطراف آن زندگی می‌کنند، در این کوچه، خانه‌ها رنگ دیگری دارند، سایه فقر بر سر آن‌ها افکنده شده است.

اینجا خانه‌هایی دیده می‌شود، که حتی سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه ندارند. دیوارهای خانه‌ها فرسوده شده و چون برف شادی بر سر و روی کودکان می‌نشیند. از ایزوگام هم خبری نیست و با شروع فصل سرما و بارندگی سقف‌ها چکه می‌کنند.

اغلب ساکنان این خانه‌ها بی‌سرپرست هستند، که همسر خود را ازدست‌داده و با کودکان یتیم خود زندگی می‌کنند. دختران جوان و دم بختی که پولی برای تهیه جهیزیه ندارند، بعضی از این نیازمندان جدای از مصیبت فقر گرفتار بیماری‌های صعب‌العلاجی چون سرطان خون، سرطان سینه، فلج، قطعی نخاع، بیماری اعصاب و روان هستند، که پول دارو و درمان خود را نیز ندارند. سالمندانی که با بیماری‌های مختص سن خود به‌تنهایی یا در کنار فرزندان کم‌درآمد خود روزگار می‌گذرانند؛ همچنین جوانان یتیم و ناامیدی که به علت بیکاری و فقر افسرده شده‌اند. این افراد آن‌قدر کم‌درآمد هستند، که تغذیه مناسبی هم ندارند.

خانه های فقرا (1)

یکی از نیازمندان که در اطراف این محله زندگی می‌کند، زن جوانی است که همسرش را ازدست‌داده و با ۳ دختر خردسال خود در خانه‌ای که فقط یک اتاق دارد و وضعیت مناسبی هم ندارد زندگی می‌کنند.

پس از معرفی این زن توسط یکی از نیکوکاران به مسئولان، «کمیته امداد» گفت که اگر بتوانی زمینی پیدا کنی خانه‌ای خواهیم ساخت.» ولی متأسفانه خیر و سخاوتمندی پیدا نشد، که زمینی به آن‌ها اهدا کند و هنوز در آن اتاق کوچک به سر می‌برند.

با توجه به روایات و آیات زیادی که در زمینه‌ی دستگیری به نیازمندان و نوازش یتیمان بیان‌شده است. از مسئولان کهگیلویه انتظار می‌رود، پیش از شروع فصل سرما و بارندگی به یاری این نیازمندان بشتابند و با دادن مصالح به آن‌ها به بازسازی منازلشان کمک کنند، که شاید بتوانند خواب راحتی به چشمان این کودکان یتیم هدیه دهند، تا شاید در عالم خواب به رؤیاهای کوچک خود دست یابند.

همچنین با ارائه آموزش‌های رایگان خیاطی، گل‌دوزی، چرم‌دوزی و کسب کار خانگی به این زنان جوان سرپرست خانوار کمک کنند، تا منبع درآمدی برایشان ایجاد شود و سایه فقر از سرخود و کودکان یتیمشان برداشته شود و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر بر جامعه به حداقل برسد.

خانه های فقرا (3)

خانه های فقرا (5)

خانه های فقرا (4)

طریقت به‌جز خدمت خلق نیست

به تسبیح و سجاده و دلق نیست

گزارش و عکس از فاطمه خطیبی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه