English

مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد:

برخورداری روستاهای فاقد خدمات مخابراتی از شبکه فیبرنوری

مدیر مخابرات منطقه کردستان از توانمند کردن وبرخورداری روستاهایی که در فاقد خدمات نوین مخابراتی هستند خبر داد.

برخورداری روستاهای فاقد خدمات مخابراتی از شبکه فیبرنوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،  آزاد حکمت در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار داشت: رسانه یکی از نقاط قوت مخابرات در راستای اطلاع رسانی به موقع خدمات به شمار می رود که درآن سوی نیز با منعکس کردن به موقع مشکلات و نظرات شهروندان مارا در راستای خدمت رسانی بهتر یاری می کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تصریح کرد: مشتریان برای پرداخت قبوض تلفن ثابت می توانند از سامانه های 2000 و #2020* به صورت رایگان استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir نسبت به پرداخت کارکرد کنتور تلفن ثابت خود اقدام کنند.

حکمت یادآور شد: این اقدام مهم علاوه بر حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی در تحقق اهداف برنامه های دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف شهر هوشمند تاثیر گذار است.

وی با اعلام اینکه تلفن ثابت یکی از قدیمی ترین و مقرون به صرفه ترین محصولات مخابراتی است افزود: خوشبختانه با وجود و پیدایش جدیدترین و به روز ترین متد های خدماتی در کشور همچنان مورد استقبال مشتریان قرار دارد که بر این اساس شرکت مخابرات ایران با یک استراتژی جدید نسبت به  توسعه خدمات تلفن ثابت گام برداشته و بهره گیری مشتریان از تکنولوژی فیبر نوری در حوزه تلفن ثابت را طرح ریزی و اجرایی نموده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه واگذاری خط های تلفن ثابت جدید در استان بر بستر فیبرنوری خواهد بود ، افزود : ظرفیت و سرعت نامحدود از جمله مزایای این سرویس محسوب می شود .

وی تصریح کرد: تاکنون چهار هزار و 600 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده است که برای حذف وکاهش نقاط محروم روستایی به لحاظ بهره گیری از خدمات مخابراتی برنامه های چشمگیری در روستاها را در دست اقدام داریم.

حکمت تعداد مشتریان سرویس FTTH در استان را یک هزار و 336 مورد اعلام کرد و گفت: مخابرات منطقه کردستان آمادگی خود را برای واگذاری این سرویس به متقاضیان جدید اعلام می دارد.

وی خاطر نشان ساخت : در حال حاضر تعداد581 هزار و 928 شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که488 هزار و 714شماره آن با ضریب نفوذ  29.8 درصد مشغول بکار است.

مدیر منطقه کردستان به نقش اصحاب رسانه در توجیه کردن افکار عمومی در خصوص استراتژیها و فعالیت های شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه کردستان گفت: خبرنگاران با ابزار رسانه ایی خود می توانند نسبت به ارتقاء سطح آگاهی جامعه، تشریح خدمات و محصولات مخابراتی و نقش آنها در توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و.. همچون گذشته گام های مثمرثمری بردارند.

حکمت یکی از پروژه ها و اقدامات قابل توجه در مخابرات منطقه کردستان به منظور ارتقاء سیستم های مخابراتی و ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مشتریان را جانمایی ونصب دکل های مخابراتی عنوان کرد و اظهارداشت: بر اساس انجام آزمایشات فنی و طیف سنجی از دکل های مخابراتی خوشبختانه تا کنون دلیلی برای مضر بودن این تشعشعات اثبات نشده است .

 وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات با کیفیت یکی ار مطالبات به حق مشتریان محسوب می شود افزود: مخابرات منطقه کردستان با نصب و راه اندازی، توسعه و ارتقاء سایتهای BTS موفق شده است تعداد475سایت BTS و 213 کافو نوری را در استان نصب کند تا زیرساخت های لازم برای ارائه آخرین تکنولوژی تلفن همراه (4G و 3G) در 30 شهر و 19 روستای استان را فراهم کند.

وی با اشاره به استقبال مشتریان از سیم کارت های تلفن همراه مخابرات اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون و 861 هزار و 514 شماره تلفن همراه در استان وجود دارد که 259هزار و 897 شماره آن دائمی و یک میلیون و 601 هزار و 617 شماره دیگر آن اعتباری هستند که با ضریب نفوذ 114 درصد مشغول بکار می باشند.                     

حکمت  از واگذاری سرویس جدید VDSL  بر روی کابل مسی با پهنای باند گسترده خبر داد و افزود : این سرویس در حال حاضر در سنندج در دست اقدام است و برای سایر شهرهای استان نیز طرح های عملیاتی آن کارشناسی شده که با اجرای این سرویس کمترین سرعت اینترنت بر این بستر به 25 تا 50 مگابایت می رسد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان همچنین به تشریح اقدام انجام شده درخصوص توسعه و ارتقاءسرویس ADSL در استان پرداخت و گفت : در حال حاضر161 هزار و 696 پورت ADSL  منصوبه در استان وجود دارد که تعداد 92هزار و 200 پورت آن واگذار شده است .

وی  یادآور شد : با اجرای عملیات و پروژه های فنی  و توسعه زیر ساخت های لازم، شرایط بهره گیری واستفاده 19 هزار مشترک در 480 روستا از اینترنت پرسرعت مخابرات فراهم شده است.

حکمت با اشاره به اینکه ظرفیت انتقال استان 54 لاندا افزایش یافته است ، تصریح کرد : سرویس های مختلفی بر روی شبکه گسترده انتقال ارائه خواهد شد.

وی افزود : در حال حاضر میزان حجم مصرفی اینترنت دریک شبانه روز در  استان 50 (TB) ترابایت است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش یافته و این نشان از ارتقاء کیفی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در پایان ضمن تشکر از همکاری و تعامل خبرنگاران در راستای انعکاس فعالیت ها و اقدامات مخابرات منطقه کردستان در سه حوزه سیار، ثابت و دیتا ،خواستار تداوم این همراهی و همدلی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه