English

علی مالمیر مطرح کرد:

​همدان صدرنشین شهرهای جهانی وملی در کشور

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری همدان با اشاره به ثبت جهانی مبل و‌منبت ملایر، گفت: این اقدام استان همدان را در صدر استان های جهانی و ملی کشور قرار می دهد.

​همدان صدرنشین شهرهای جهانی وملی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری همدان در جشن سومین سال  ثبت ملی مبل و منبت ضمن تشکر از مقام ارشد استان و مسئولین استانی و شهرستانی برای حمایت از ثبت ملی ملایر، گفت : شهر ملی ملایر در بین شهر های ملی و جهانی بیشترین بهره برداری را از امتیاز شهر ملی داشته است.

 

 ثبت ملی مبل و منبت ملایر

علی مالمیر افزود: خوشبختانه همراه بودن مسئولین استان و شهرستان و فعالیت های هنرمندان مبل و منبت ملایر اتفاقات خوبی را برای این شهر رقم زده است  . 

وی با اشاره به ثبت ملی مبل و منبت ملایر، گفت: اراده مسئولین استان بر ثبت  ملی مبل و منبت استوار گشته و با پیگیری های مجدانه استاندار  و قول مساعدت رئیس سازمان، بسیار امیدواریم که در آینده ای نزدیک شاهد ثبت جهانی  مبل و منبت ملایر باشیم. 

مالمیر افزود : در حال حاضر استان همدان و استان اصفهان در یک تراز برابر قرار دارند وبا این تفاسیر همدان پس از ثبت جهانی ملایر  با دارا بودن  دو شهر جهانی و یک شهر ملی در صدر استان های کشور قرار خواهد گرفت .

ضمن اینکه ملایر از دوجهت هم به لحاظ محصول کشاورزی انگور و هم به لحاظ مبل و منبت دارای دو ثبت جهانی است و این موقعیت بی نظیر است . 

این مقام مسئول  با اشاره به ثبت ملی مبل و منبت ملایر، ادامه داد:  استان همدان به خود می بالد که به چنین موقعیت هایی دست یافته است و باید بیشترین بهره برداری توسط مردم و سرمایه گذاران از این مهم بعمل آید ،  هر کس تلاش کند سهم بیشتری از این موقعیت را به خود اختصاص خواهد داد .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری همدان، مطرح کرد: رویدادهای فرهنگی ملی و بین المللی از راه های بسیار ارزان قیمت و زود بازده برای معرفی ظرفیت های گردشگری به جهانیان است و خوشبختانه طی این سه سال ما با برگزاری این رویدادها  توانستیم استان همدان را به خوبی معرفی و در صدر استان های فعال کشور قرار دهیم.

مالمیر افزود: همینطورنظر مسئولین کشوری را نه به همدان بلکه به منطقه غرب کشور معطوف کنیم، بطوری که ریاست سازمان میراث فرهنگی توجه ویژه به منطقه غرب کشور را از بازدید های  نوروزی از استان همدان و غرب کشور آغاز و طرح ویژه توسعه گردشگری   برای این منطقه با محوریت همدان طراحی کرده اند. ما تمام تلاش خود را برای بهره وری از این امکان فراهم شده بعمل خواهیم آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه