English

علی مالمیر مطرح کرد:

افزایش ماندگاری مسافران در استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به افزایش میزان اقامت مسافران در همدان، از ماندگاری به عنوان یک شاخصه یاد کرد.

افزایش ماندگاری مسافران در استان همدان

​به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ماندگاری مسافران در استان همدان، گفت:  باید با ارائه محصولات جذاب به مسافران و ایجاد جاذبه با اجرای برنامه‌های متنوع میزان ماندگاری آنها را افزایش داده همچنین گردشگران علاوه بر مرکز استان به بازدید از شهرستان‌ها نیز رغبت داشته باشند.

 

افزایش ماندگاری مسافران در استان همدان

علی مالمیر با بیان اینکه همدان مقصد گردشگری شده است، افزود: میزان ماندگاری گردشگر در یک منطقه به عنوان مهمترین شاخصه گردشگری در یک استان و کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جایگاه صنعت گردشگری در کشور و خارج از کشور روز به روز رو به افزایش است اما صنعت گردشگری کشور منطبق با تنوع و تعدد در ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی موجود رشد نکرده و باید راه طولانی را طی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان مهمترین ضرورت توسعه گردشگری را ایجاد زیر ساخت مناسب برای این صنعت دانست و گفت: در غیر اینصورت نمی‌توان به حرکت رو به رشد دست یافت.

مالمیر افزود: برای شکوفایی صنعت گردشگری و موفقیت در این حوزه نیازمند توجه به نیروی انسانی و تربیت نیروی انسانی متناسب و متخصص این رشته هستیم و نیروی انسانی باید از بدو ورود به این صنعت آموزش های لازم را فرا گرفته و با برگزاری دوره های حین خدمت این آموزش ها به روز شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به افزایش ماندگاری مسافران در استان همدان، اضافه کرد: برای تربیت نیروی انسانی با مهارت بالا می‌توان از ظرفیت و توان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بهره گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری همدان به ناچار بر مبنای گردشگری تعریف شده است تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف باید ابتدا زیر ساخت‌ها را بر این مبنا تعریف کرد که در این راستا حرکت‌های خوبی در حوزه زیر ساخت‌های عمومی شهری فراهم شده اما کیفیت حلقه مفقوده صنعت گردشگری کشور است.

مالمیر مهمترین عامل جلب مشتری و تداوم سفر را کیفیت ارائه خدمات دانست و گفت: طبق تقسیم بندی وزارت کشور، همدان در جمع استان های منطقه سه قرار گرفته و کارکرد گردشگری و محوریت اقتصاد مقاومتی برای این استان تعریف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر