English

محمدرضا تابش:

امروزه توسعه صنایع تبدیلی ضرورت دارد

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به توسعه صنایع تبدیلی، گسترش صادرات کالاهای کشاورزی ضرورت دارد.

امروزه توسعه صنایع تبدیلی ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان یزد با معاونان و مدیران کل وزارت جهاد کشاورزی با موضوع رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: با وجود مشکلات و تحریم‌های مختلف، کشاورزی کشور در ۶ سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در عین حال ساماندهی شبکه توزیع و فروش محصولات کشاورزی در راستای درآمد بیشتر برای کشاورزان، اهتمام به توسعه صنایع تبدیلی ، گسترش صادرات کالاهای کشاورزی و دامی و ساماندهی تشکل‌های صنفی این بخش می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده اردکان تصریح کرد: در سال گذشته، صادرات کشاورزی و صنایع غذایی، حدود هفت میلیون تن به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار، معادل ۱۴.۵ درصد ارزش صادرات غیرنفتی کشور بود و در این مدت واردات این بخش نیز ۲۱ میلیون تن به ارزش ۱۰.۸میلیارد دلار، معادل ۲۵.۴ درصد واردات بوده است.

تابش همچنین با اشاره به آمارهای مختلف در زمینه مصرف آب در امور مرتبط با کشاورزی یادآور شد: بخش کشاورزی را نمی‌توان به خودی خود مقصر در بحران آب کشور معرفی کرد هر چند باید بهره‌وری منابع آب در این بخش بهبود یابد.

وی با اشاره به متوسط ۲.۷ درصدی رشد بهره‌وری تمام عوامل تولید بخش کشاورزی از سال ۸۴ تا ۹۳ که قابل تامل و نگران کننده است ، ادامه داد: در سال ۱۳۴۵ حدود ۴۱ درصد جوانان ۱۰ تا ۲۹ ساله، در بخش کشاورزی اشتغال داشتند که در سال ۹۳ این اشتغال به میزان ۵.۵ درصد کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه