English

سید سعید شاهرخی مطرح کرد:

رتبه نخست همدان در کاهش سوانح رانندگی

استاندار همدان با اشاره به رتبه نخست همدان در کاهش سوانح رانندگی، از اقدامات لازم در این خصوص و پیشگیری از بروز سوانح رانندگی با آموزش، سخن گفت.

رتبه نخست همدان در کاهش سوانح رانندگی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در اولین نشست راهبردی وضعیت سوانح استان همدان  با اشاره به  رتبه نخست همدان در کاهش سوانح رانندگی، ابراز کرد: از سال های گذشته فعالیت های خوبی در این راستا صورت گرفته که شامل فعالیت های عمرانی و زیر ساختی در جاده ها و نقاط حادثه خیز، حضور محسوس و نامحسوس پلیس، کارهای آموزشی و پیشگیری در زمینه امداد و نجات و سلامت کاربران ترافیک است.

 

 رتبه نخست همدان در کاهش سوانح رانندگی

شاهرخی افزود:  کسب رتبه نخست کشور در زمینه کاهش سوانح رانندگی توسط این استان و دریافت لوح تقدیر از وزارت کشور موید تلاش مجموعه اعضای شورای ترافیک برای حفظ جان و مال شهروندان است.

سید سعید شاهرخی با اشاره به پیشگیری از بروز سوانح رانندگی با آموزش، افزود: جان باختن سالانه ۱۷ هزار تن و مجروح شدن ۳۰۰ هزار نفر در کشور نشان از اهمیت برنامه ریزی برای کاهش سوانح رانندگی است.

استاندار همدان بیان کرد: برنامه های ویژه ای پلیس در حوزه درون و برون شهری در دست اقدام دارد که این برنامه ها و اولویت ها موجب کاهش متوفیان سوانح رانندگی از ۸۰۰ تن به ۴۰۰ تن در پنج سال گذشته شده است.

شاهرخی با بیان رتبه نخست همدان در کاهش سوانح رانندگی و اینکه اولویت دولت و حاکمیت کاهش آمار متوفیان سوانح جاده ای است افزود: دومین فاکتور و عامل مرگ و میر در کشور سوانح رانندگی است هر چند این آمار رو به بهبود است اما حتی مرگ یک شهروند در سانحه رانندگی هم زیاد است.

استاندار همدان گفت: اعضای شورای هماهنگی ترافیک همدان باید بیش از گذشته و با جدیت برنامه ها و اولویت ها را تا حصول نتیجه مطلوب دنبال کنند چرا که حفظ جان و مال مردم  از اهمیت بالایی برخوردار است. 

شاهرخی با اشاره به پیشگیری از بروز سوانح رانندگی با آموزش، خواستار اجرای اقدامات پیشگیرانه از جمله برنامه ریزی برای حذف نقاط حادثه خیز شد و گفت: وضعیت راه های همدان به جز سامن- بروجرد، ملایر- توره مطلوب بوده و برای ایمن سازی جاده ویان و غار علیصدر نیز باید همت کرد.

وی تاکید کرد: برخی تصادف ها ناشی از بالا بودن ایمنی در جاده های این استان است چرا که زمینه تردد با سرعت بالا فراهم شده و رانندگان اقدام به تردد با سرعت غیرمجاز می کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه هدف پلیس از رصد محورهای ارتباطی مچ گیری نیست بیان کرد: پیشگیری از بروز سوانح رانندگی با ایجاد زیر ساخت ها و کارهای فرهنگی و آموزش در اولویت باشد. 

شاهرخی با اشاره به رتبه نخست همدان در کاهش سوانح رانندگی، افزایش میزان تردد از ۱۵۰ میلیون به ۱۸۰ میلیون را نشان از مورد توجه قرار گرفتن همدان دانست و یادآوری کرد: با وجود افزایش میزان تردد ها اما شاهد کاهش آمار متوفیان بوده ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه