English

استاندار کردستان خبر داد:

تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان در سال ۹۷

استاندار کردستان از تخصیص آب به 96 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کردستان در سال 97 خبر داد.

تخصیص آب به 96 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان در سال 97

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا امروز شنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب کردستان اظهار داشت: می توان با اجرای طرح های جدید کشت، ضمن حفظ منابع آبی به افزایش درآمد در بخش کشاورزی و توسعه استان نیز کمک کرد.

وی با بیان اینکه اینکار به نفع بهره برداران بخش کشاورزی و استان خواهد بود، اضافه کرد: مدیران دستگاه های مرتبط نیز باید همفکری و جدیت بیشتری در این زمینه داشته و ضمن کمک به حفظ منابع آبی، زمینه توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی استان را فراهم کنند.

استاندار کردستان بر اجرای مصوبات قبلی این جلسه به ویژه در بحث ساماندهی رودخانه قشلاق و تخلیه روستاهای اطراف سد چراغ ویس سقز تاکید کرد و گفت: سال گذشته به96 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آب تخصیص یافت که اتفاق بسیار خوبی بود.

مرادنیا یادآور شد: باید با جدیت اعتبار مورد نیاز برای اجرای تخصیص این منابع آبی را دنبال کنیم چون منبع تحول بخش کشاورزی استان است ضمن اینکه در ملاقات چندی پیش مسئولان استان با مقام معظم رهبری، ایشان نیز بر تلاش برای جذب اعتبارات مصوبه مورد نظر تاکید کردند.

استاندار کردستان گفت: تولید کنندگان بخش کشاورزی باید به سمتی هدایت شوند که با کمترین هزینه و مصرف آب کمتر، بیشترین میزان تولید و درآمد را داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه کشت گل محمدی و زعفران می تواند کمک ضمن درآمد زایی خوب در کاهش مصرف منابع آبی تاثیرگذار باشد، افزود: رسانه ها نیز برای آگاه سازی کشاورزان و ترویج پروژه های جدید در این حوزه به دستگاه های مرتبط کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه