English

استاندار کردستان اعلام کرد:

راهداری وحمل ونقل جاده ای کردستان، مامور ساماندهی مرز باشماق

استاندار کردستان کردستان اعلام کرد: باتوجه به اختصاص اعتبارات مورد نیاز، اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای کردستان بعنوان دستگاه متولی، مرز باشماق را ساماندهی می کند.

 راهداری وحمل ونقل جاده ای کردستان، مامور ساماندهی مرز باشماق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا ظهر امروز پنجشنبه در چهارمین جلسه اصلی کمیسیون هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان که در استانداری کردستان تشکیل شد، اظهار داشت: استاندار کردستان گفت: برای ساماندهی مرز باشماق در مریوان 700 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عملیات ساماندهی مرز را اجرا می کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: هفته گذشته در تهران با وزیر راه و شهرسازی جلسه ای در این رابطه داشتیم و تصمیم گیری شد تا این اعتبار برای ساماندهی مرز اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه اختصاص این میزان اعتبار بسیار خوب و گام بزرگی برای ساماندهی و توسعه مرز باشماق است، افزود: دستگاه های اجرایی نیز باید برای اجرای سریعتر این طرح با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان همکاری کنند.

استاندار کردستان یادآور شد: هفته گذشته همچنین جلسه در وزارت کشور برگزار شد تا نیروی انسانی مورد نیاز به طور موقت در گمرک مرز باشماق تامین شود ضمن اینکه دستگاه ایکس ری مستقر در این مرز نیز تعمیر شده و اکنون فعال است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل جاده ای کردستان نیز اظهار داشت: طرح جامع ساماندهی مرز باشماق مریوان در دست اجراست و عرصه این مرز به طور کامل به راهداری واگذار شده و مشکل معارضین هم رفع شده است.

عبدالرحمن حسینی با بیان اینکه در حال حاضر فاز اول مطالعات این طرح تکمیل شده و مرحله دوم در حال اقدام است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح 110 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار وارد فاز اجرایی آن می شویم در ضمن این مهم منوط به انتقال اسناد مالکیت عرصه مرز باشماق به نام سازمان راهداری کشور است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم گفت: با همکاری نیروی انتظامی قاچاق اشیای تاریخی در استان بسیار کم است و از سال 95 تاکنون سه جلد کتاب تاریخی در حین خروج از مرز توقیف و قاچاقچیان نیز دستگیر شدند.

سیدمحسن علوی اضافه کرد: در سال جاری نیز 2 مورد قاچاق مربوط به این حوزه نیز کشف شد که یک مورد آن 30 قلم اشیای تاریخی از فرد بانه ای و در مورد دیگر 38 عدد سکه دوران سلوکی از فردی سنندجی بود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم با بیان اینکه طرح ساماندهی انبارهای کالا با هدف شفاف سازی و مبارزه با قاچاق کالا در حال انجام است، افزود: از خرداد امسال تاکنون چهار هزار و 506  انبار در سامانه به صورت خام ثبت شده که چهار هزار و 199 مورد آن به تایید رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه