English

استاندار کردستان خبر داد:

افزایش هشت دهم درصدی نرخ مشارکت در کردستان

استاندار کردستان از افزایش نرخ مشارکت در فصل بهار درکردستان به میزان هشت دهم درصد یعنی از 42.5 به 43.3 درصد خبر داد.

افزایش هشت دهم درصدی نرخ مشارکت در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا ظهرامروز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجتماعات مرکز فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اینکه در کردستان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت کم بوده جای گله‌مندی زیادی دارد البته توجه به این موضوع همچنان هم در بین مسئولان دلسوز و هم مردم به قوت خود باقی است.

استاندار کردستان تصریح کرد: سرپا ماندن تولید در شرایط امروز کشور نشان از توانمندی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان دارد.

وی افزود: در این وضعیت اقتصادی که سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهایی همچون ترکیه و عراق به کردستان آمده و در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری کرده اند بیانگر این است که توان و بستر این اقدام در استان وجود دارد.

استاندار کردستان از سرمایه‌گذاران بومی هم خواست از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برای توسعه هرچه بیشتر زادگاهشان بهره گیرند چون همه در این حوزه باید همت و تلاش کنند.

مرادنیا با اشاره به اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کُرد نشان داد چه ظرفیت‌هایی در استان داریم، یادآور شد: از جاهای مختلف درخواست سرمایه‌گذاری‌هایی در استان داشتیم به ویژه در بازدید اخیر هیات اقتصادی استان سلیمانیه از واحدهای تولیدی سنندج شاهد این درخواست ها بودیم.

وی با اعلام اینکه نرخ بیکاری در استان امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است، گفت: بهار سال 97 نرخ بیکاری استان 13 درصد بود که امسال به 12.5 درصد رسیده است.

استاندار کردستان افزود: نرخ مشارکت هم در بهار سال گذشته 42.5 درصد بود که سال جاری به 43.3 درصد یعنی هشت دهم درصد رشد رسید و این اتفاق علیرغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی پیش آمده قابل تحسین است.

مرادنیا با بیان اینکه مجموعه بانک ها همراه و همگام واحدهای تولیدی هستند، اظهار داشت: از بانک ها درخواست عنایت ویژه به تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی استان را داریم.

وی یکی از مشکلات استان را مربوط به بخش نمایشگاه های دائمی دانست و گفت: زمین مناسب برای احداث محل نمایشگاه های دائمی در اختیار اتاق بازرگانی سنندج قرار داده شده که اگر ظرف دو، سه ماه آینده تکلیف آن مشخص نشود اعلام شود تا آن را به ارگان دیگری واگذار کنیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: می‌طلبد برای معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان نمایشگاهی در اقلیم کردستان عراق برپا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه