English

مدیر کل استاندارد یزد؛

ضرورت تدوین استاندارد‌های تحقیق محور در محصولات بومی یزد

مدیر کل استاندارد یزد گفت: در استان یزد تعداد زیادی کالاها و محصولات بومی وجود دارد که فاقد هرگونه استانداردی به ویژه استاندارد ملی ایران است، که در این زمینه تدوین استاندارد‌های تحقیق محور امری ضروری است.

ضرورت تدوین استاندارد‌های تحقیق محور  در محصولات بومی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد حسین ماجدی اردکانی مدیرکل استاندارد یزد در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد اظهار داشت: در استان یزد تعداد زیادی کالاها و محصولات بومی وجود دارد که فاقد هرگونه استانداردی به ویژه استاندارد ملی ایران است، که به دلیل استقبال زیاد مردم جهت مصرف، تدوین استاندارد‌های تحقیق محور امری ضروری است.

وی ادامه داد: شیرینی‌های یزدی، فراورده‌های کنجدی، ترمه و انواع گیاهان دارویی از این قبیل کالاها و محصولات هستند که استاندارد یزد و مرکز تحقیقات می‌توانند ابتدا به ساکن انرژی خود را به روی مواردی مانند، انغوزه، کتیرا و روناس با توجه به آزمایشگاه‌های موجود در استان متمرکز نمایند.

دبیر کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان یزد تصریح کرد: دوایری چونان ما، باید به فکر امنیت و سلامت غذایی کالاها و محصولات مصرفی  باشند چرا که دسترسی به مواد غذایی سالم حق مردم است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط می‌توانند از طریق تدوین استانداردهای ملی ومتعاقب آن بین‌المللی کردن استانداردهای تحقیق محور به وسیله سازمان های جهانی استاندارد در این زمینه پیشتاز باشند.

ماجدی اردکانی گفت: افلاتوکسین سم مهلکی است و در صورتی که میزان آن در مواد غذایی کنترل نشود به پیکره جامعه صدمه‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند، و از آنجایی که از میزان افلاتوکسین موجود در مواردی نظیر کنجد، گندم، پسته داروهای گیاهی و مواردی از این قبیل که در انبارها نگهداری می‌شوند بی‌خبریم از تمامی دست‌اندرکاران ذیربط تقاضا داریم نسبت به شناسایی مورد، استاندارد یزد را یارو یاور باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه