English

نصراله بازوند:

هرمزگان با فعال‌سازی چهار صنعت می‌تواند یک کشور را اداره کند

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هرمزگان با رونق بخشیدن چهار صنعت بسته‌بندی، شیلات، کشاورزی و صادرات، می‌تواند یک کشور را اداره کند.

هرمزگان با فعال‌سازی چهار صنعت می‌تواند یک کشور را اداره کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، نصراله بازوند معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، با اشاره به حجم 20 درصدی واردات و 60 درصدی صادرات کشور، اظهار داشت: در جنگ اقتصادی پیش رو کشور، استان هرمزگان نقش بسیار استراتژیکی را برعهده دارد.

بازوند با بیان این‌که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان همیشه در روابط کار، مقام اول را کسب کرده است، گفت:  هرمزگان باید در زمینه ی تعاونی‌ها قوی‌تر عمل کند. ما در همه استان‌ها و شهر‌های بزرگ کشور، تعاونی توسعه عمرانی داریم که متاسفانه این تعاونی در هرمزگان وجود ندارد و باید در اولویت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، قرار گیرد. 

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بررسی چالش‌های موجود در هرمزگان پرداخت و گفت: چالش‌های موجود در هرمزگان در واقع چالش پیش‌رو همه استان‌هاست. این استان با باتوجه به موقعیت جغرافیایی و وجود گمرکات، مقوله قاچاق یکی از مهمترین چالش‌هایی است که باعث کارشکنی در امر اشتغال در این استان شده است. 

وی در این خصوص اضافه کرد: که باید در نظر داشته باشیم هرچه آمار قاچاق پایین‌تر باشد و همه امور از سیکل قانونی عبور کنند، سطح اشتغال افزایش پیدا می‌کند.

بازوند در ادامه به چالش‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی سه چالش بزرگی هستند که می‌توان با اشتغالزایی و کار‌آفرینی به جنگ آن‌ها رفت. 

وی در این باره تاکید کرد: ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و میدان را به دست این بخش، اتحادیه‌ها و سمن‌ها بدهیم.

نصراله بازوند با اشاره به نرخ 11 درصدی بیکاری و با بیان این‌که امروزه ما در پایین‌ترین نرخ بی سوادی در سطح جهانی هستیم، اما متاسفانه فارغ‌التحصیلان ما مهارت ندارند، تصریح کرد: ما باید نهضت مهارت‌آموزی را در سطح این استان هرمزگان و کشور گسترش دهیم. 

وی در ادامه سخنانش به چالش‌های اقتصادی، صنعتی و گردشگری و نبود صنایع زیر دست صنایع بزرگ مثل فولاد و کشتی‌سازی و سایر صنایع موجود در هرمزگان، اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در بخش گردشگری دریایی غیر فعال بوده و استان هرمزگان در این باره بسیار ضعیف عمل کرده است.  

بازوند خاطر نشان کرد: محور توسعه هر استان، آب، کشاورزی و دامپروری است که هرمزگان در این ‌زمینه نیز عملکرد قابل توجه‌ای نداشته است.

وی با اشاره به ضعف هرمزگان در حوزه بسته‌بندی، شیلات، کشاورزی و صادرات و بیان این نکته که بسیاری از این موارد مثل شیلات انحصاری هستند و هرمزگان می‌تواند حرف اول را در کشور بزند، گفت: اگر استان هرمزگان در رونق بخشیدن صنایع گفته شده، خوب عمل می‌کرد، می‌توانست به تنهایی یک کشور را اداره کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از خشک کردن ساحل برای ساخت و ساز ابراز ناراحتی کرد و بیان داشت: آلودگی دریا و کمبود آب شرب از چالش‌های بزرگ پیش روی هرمزگان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نزدیکی هرمزگان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، اذعان داشت: ‌می‌توانیم صنعت توریست درمانی را در این استان گسترش دهیم که باعث ایجاد ده‌ها شغل و ارز‌آوری عمده برای کشور می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه