English

ارژنگ عزیزی خبر داد؛

کاهش ۴۷ درصدی خرید گندم در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از کاهش 47 درصدی خرید گندم در استان اردبیل خبر داد.

کاهش 47 درصدی خرید گندم در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ارژنگ عزیزی ظهر امروز در جلسه شورای آرد و نان و خرید گندم افزود:بر اساس اعلام شرکت غله تاکنون 150 هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه در استان 47 درصد و در سطح کشور 9 درصد کاهش یافته  است.

وی تصریح کرد: خروج گندم از استان باید کنترل شده و لازم است انتقال گندم به سایر استان های کشور بر اساس مجوز و بارنامه انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: قیمت خرید گندم در استان اردبیل تغییر نمی یابد و با همان مبلغ 17هزار ریال خریداری می شود.

عزیزی با تاکید بر انجام نظارت های لازم توسط دستگاه های مربوطه از قبیل راهداری و نیروی انتظامی گفت: در صورت خروج گندم از استان میزان ذخیره سازی در داخل استان با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد : اگر ذخیره سازی گندم در داخل استان کمتر از 200 هزار تن باشد برای تامین گندم مورد نیاز مجبور به بازگشت گندم های خارج شده خواهیم بود و این اقدام هزینه های حمل و نقل را بر استان تحمیل می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به کاهش میزان تولید گندم نسبت به برآورد انجام گرفته ، دلیل این افت را نبود بارندگی مناسب در شمال استان عنوان کرد.

عزیزی با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه کشاورزان بابت گندم تحویلی گفت: کشاورزان باید در موعد مقرر مبالغ محصولات فروخته شده خود را دریافت کنند تا انگیزه خروج گندم برای فروش در سایر نقاط کاهش یابد.

وی همچنین به سیلوهای موجود در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 350 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان وجود دارد و این در حالی است که حدود 250 هزار تن گندم خریداری می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد : برخی سیلوهای احداث شده در استان توجیه اقتصادی ندارد و نباید مجوز احداث آن در گذشته صادر می شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه