English

معاون اقتصادی استاندار اردبیل:

۱۰۶۹ واحد صنعتی دارای پروانه در استان اردبیل وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در بخش صنعت یک هزار و 69 واحد صنعتی دارای پروانه در استان اردبیل وجود دارد.

۱۰۶۹ واحد صنعتی دارای پروانه در استان اردبیل وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه بررسی واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی که با حضور معاونین برنامه ریزی فرمانداری های شهرستان ها برگزار شد اظهار داشت: در بخش صنعت ۱۰۶۹ واحد صنعتی دارای پروانه در استان وجود دارد که ۷۵۵ واحد با ظرفیت های مختلف فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱۶ واحد صنایع تبدیلی از سازمان جهاد کشاورزی مجوز گرفته اند گفت: طبق آمار ارایه شده با تامین یک هزار ۶۳۶میلیارد ریال اعتبار ۱۶۶واحد صنعتی با اشتغال ۲۵۹۶نفر به چرخه تولید باز می گردند.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل افزود: ۶۶ واحد تولیدی توسط بانک های عامل تملک شده باید در قالب اقاله یا واگذاری به غیر تعیین تکلیف شود.

عزیزی افزود: فرمانداری ها در شهرستان ها باید در مورد واحدهایی که در سال جاری به بهره برداری می رسند باید تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی از اجرای ۱۰۶طرح بالای ۶۰ درصد فیزیکی در حوزه کشاورزی را یاد آور شد و اظهار کرد: ۲۷ طرح در حوزه صنعت و ۸ مورد در بخش گردشگری در سال جاری به بهره برداری می رسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل برنامه ریزی تا ۱۴۰۴ در حوزه های مختلف جهت ایجاد اشتغال و تولید را جز اولویت ها دانست و گفت: افزایش کشت گلخانه ای در شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته ۳۵۲۴ هکتار تا ۱۴۰۴ باید کشت گلخانه ای داشته باشیم.

عزیزی با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰۰هکتار برای کشت گلخانه ای هدف گذاری شده است گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، افزایش راندمان تولید در کشت گلخانه ای و ایجاد اشتغال پایدار باید سرمایه گذاری ها به سمت ایجاد سوله های گلخانه و کشت محصولات گلخانه ای سوق داده شود.

وی ادامه داد: فرمانداری ها و معاونان برنامه ریزی برای شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی ، خدماتی، گردشگری و صنایع تبدیلی بصورت دقیق احصا کرده تا برش شهرستانی جهت رفع موانع اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: ظرفیت های صادراتی هر شهرستان جهت تعامل با بازار هدف و تنظیم بازار بصورت مستمر بررسی و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

عزیزی افزود: توافقی که بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد کشاورزی استان صورت گرفته بجای اعطای تسهیلات به متقاضیان وام پرورش دام، دام مولد اصلاح شده تحویل داده می شود.

وی عنوان کرد: ۹۵درصد از واحدهای شهرک های صنعتی را صنایع کوچک۲/۴درصد صنایع متوسط و ۲/۶درصد صنایع بزرگ تشکیل می دهد باید به سمت تولید و جذب سرمایه گذار حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه