English

موج گزارش می دهد؛

افکار عمومی همچنان منتظر اقدامات عملی در ساماندهی پساب بندرعباس

علی‌رغم تلاش‌هایی که از درون استانداری هرمزگان صورت می‌پذیرد اما از شواهد چنین برمی‌آید که همچنان مشکلات و موانعی در راه پروژه سرمایه‌گذاری تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس قرار دارد و خروجی جلسات برای مردم بندرعباس ملموس نیست.

افکار عمومی همچنان منتظر اقدامات عملی در ساماندهی پساب بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج|زهرا شاکرمی، هنوز خبری قطعی از تامین منابع مالی پروژه‌ی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس مخابره نشده است و مشخص نیست که مصوبات جلسه 5/4/1398 در خصوص پساب شهر بندرعباس چه زمانی اجرایی خواهد شد.

ورود فاضلاب و پساب به دریا دردی کهنه بر پیکره‌ی هرمزگان است و استاندار هرمزگان نیز از بدو ورود به استان و تصدی پست، در نطقی آتشین این وعده را داده بود که موضوع را ساماندهی خواهد کرد. با این حال علی‌رغم دستور «فریدون همتی» در راستای رفع مشکلات و موانع پروژه سرمایه گذاری تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس و تسریع در روند تامین آب مصرفی واحد های صنعتی مستقر در غرب و آبیاری فضای سبز شهری از محل پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب بندر عباس، هنوز این موضوع در عمل محقق نشده است و شاهد ثمرات واقعی آن نیستیم.

مجوز شورای شهر صادر نشده است

«اسماعیل بواشه» چندی قبل در گفت و گوی اختصاصی با موج ضمن بیان این که حدود 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه از سوی شهرداری بندرعباس در این پروژه انجام شده و حدود 200 میلیارد تومان دیگر برای این پروژه نیاز است، گفت: با تاکید و دستور استاندار، بانک صادرات به عنوان بانک عامل برای تامین این بودجه معرفی شد و به زودی این موضوع اجرایی می شود.

با این حال اگر چه در تاریخ 5/4/1398 به شهرداری بندرعباس 15 روز مهلت داده شده بود تا مجوز تامین بودجه برای خرید 4چهار هزار و 250 متر مکعب پساب شیرین شده در روز را دریافت کند اما همچنان این مجوز صادر نشده است و دست شهرداری را برای اقدامات آتی بسته است.

منطقه ویژه جدی‌تر باید ورود کند

یکی دیگر از چالش‌هایی که پس از انصراف شرکت مبشر نور دریا از خرید پساب برای استفاده در صنایع غرب بندرعباس به وجود آمد، موضوع پیدا کردن خریدار جدید برای صنایع این منطقه بود. البته سریعا برای این موضوع هم چاره اندیشی شد و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس این وعده را داد تا حداکثر ظرف مدت 15 روز برنامه مدونی برای خرید 80 هزار مترمکعب در شبانه‌روز پساب بندرعباس تهیه و ارائه دهد تا امور به سرعت پیگیری شود که تاکنون در این باره نیز هیچ گزارشی ارائه نشده است.

آبفا هرمزگان همچنان پیگیر

در این رابطه گفت‌وگویی با «امین قصمی» مدیرعامل شرکت آبفا هرمزگان صورت دادیم. قصمی با بیان این که با تمام توان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، افزود: چالش پساب یک روزه و یک ماهه حل نمی شود اما کسب رضایت مردم و حفظ محیط زیست برای ما در اولویت بالایی قرار دارد و به همین سبب ساماندهی این موضوع را به جد دنبال خواهیم کرد.

وی بیان داشت: تأمین نشدن منابع مالی یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که مانع بهره‌برداری از این طرح در زمان مقرر شد و چنانچه این گره از موضوع واگشایی شود، یکی از بزرگ ترین دغدغه های مردم بندرعباس برطرف خواهد شد.

سرمایه‌گذاران را از استان فراری ندهیم

قصمی جذب سرمایه‌گذار را سبب رونق اقتصادی و رفاه بیشتر مردم استان دانست و افزود: در همین پروژه‌ی  تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس، سرمایه‌گذار بخش خصوصی تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرده است و ما باید بیشتر هوای سرمایه‌گذاران را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: به هر میزان که سرمایه‌گذاری بیشتری در استان صورت بگیرد، چرخ اقتصاد هرمزگان نیز بهتر خواهد چرخید و امیدواریم با رفع موانع پیش روی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس شاهد اتفاقات مثبتی در آینده باشیم.

ایستگاه پایانی

موضوعی که بیش از هر چیز در این وضعیت خودنمایی می‌کند، موضوع مطالبه‌گری است که باید با استمرار ادامه یابد تا این پروژه هم دچار مرور زمان نشود و در عمل دستاوردهایی را شاهد باشیم که سبب ارتقا سرمایه‌های اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به مدیران دولتی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی