English

امام جمعه موقت سنندج:

پاداش حج برای مومنین ورود به بهشت است

امام جمعه موقت سنندج در خطبه های این هفته گفت: سفر معنوی حج همانند کوره ای بزرگ است که گناهان انسان مسلمان را از بین میبرد وپاداش آن برای مومنین ورود به بهشت است.

پاداش حج برای مومنین ورود به بهشت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت:‌ مسلمانان با اخلاص به حج و به درون دنیای بیکران اسلام بروند چرا که حج از اهمیت ویژه ای در دین مبین اسلام برخوردار است.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه همه در حج یکسان و در یک طبقه هستند، افزود:‌ وقتی یک مسئول لباس مسئولیت را در آورده و لباس مرگ را در حج بر تن می کند معنویات را بدست می‌آورد و غرور و تکبر را کنار می‌گذارد.

ماموستا رستمی از مسلمانان خواست با حضور در حج برادری و برابری خود را به جهانیان نشان دهند و اضافه کرد: در حج کسی نشان ریاست بر تن ندارد و کارگر و مسئول و دارا و ندار همه یکسان دیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فریضه حج درس عرفان و خداشناسی به انسان می دهد و بهترین دعا در روز عرفه و صحرای عرفه است،  حج را به کوره ای تشبیه کرد که گناهان انسان را از بین می‌برد و یادآور شد:‌ پاداش حج برای مومنین ورود به بهشت است.

ماموستا رستمی تاکید کرد: کعبه اولین خانه ای است که توسط ملائک ساخته شده و هر روز ملائک به دور آن می گردند بنابراین با طواف کعبه با ملائک همگام می شویم.

امام جمعه موقت شهر سنندج گفت: حج نماد اتحاد مسلمانان، ارتباط آنها با پروردگارشان و نمودی از احسان و نیکوکاری است.

وی خاطرنشان کرد: دولت سعودی در برگزاری مناسک حج در بهترین فضا و منظم ترین شیوه وظیفه‌ای خطیر را برعهده دارد و باید از جان و مال حجاج به بهترین نحو حفاظت نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه