English

امام جمعه موقت سنندج:

جایگاه رهبری هیچگاه با توطئه های دشمنان تضعیف نمی‌شود/ترویج بی حجابی از اهداف اصلی امروز دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب است

خطیب نماز جمعه سنندج با بیان اینکه تضعیف جایگاه ولایت از مهمترین اهداف دشمنان است، گفت: جایگاه رهبری هیچگاه با توطئه های دشمنان تضعیف نمی‌شود.

جایگاه رهبری هیچگاه با توطئه های دشمنان تضعیف نمی‌شود/ترویج بی حجابی از اهداف اصلی امروز دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ماموستا سیداحسن حسینی اظهار داشت:جایگاه رهبری هیچگاه با توطئه های دشمنان تضعیف نمی‌شود.

وی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بحث اوصاف ایمان داران حقیقی را می‌کند.

ماموستا حسینی گفت: خداوند در قرآن پنج صفت از ایمانداران حقیقی را بیان تا انسان‌ها براساس آن درجه خود را ارزیابی کنند.

وی با بیان اینکه سه صفت از این تعداد غیر آشکار و فقط خدا و خود انسان می‌داند، گفت: کسانی ایمان کامل و مخلصانه دارند که زمان ذکر خداوند، دل‌هایشان پر از خوف خدا می‌شود و در مقام خوف قرار می‌گیرند.

به گفته خطیب جمعه سنندج، خداوند متعال در قرآن می‌فرماید مومنان حقیقی کسانی هستند که زمان شنیدن آیات خدا وجودشان سرشار از عشق و نور می‌شود.

حسینی با بیان اینکه کسی که خوف خدا در دلش باشد تنها خود و خدایش می‌داند، گفت: این ایمان مثل ماموستا و معلمی دلسوز همواره در کنارش بوده و هدایتش می دهد و اجازه نمی‌دهد که پاهایش بلغزد.

وی تصریح کرد: مومنین حقیقی فقط از خدا می‌ترسند و از غیرخدا وحشتی ندارند و با توکل به خدا حرکت و هر آنچه در زندگی برایشان پیش می‌آید همواره راضی به رضای خدا هستند.

ماموستا حسینی افزود: این دست انسان‌ها با داشتن این سه صفت معنوی که دارند همواره در دنیا و قیامت سربلند هستند.

وی به دو صفت اشکار مومنان واقعی نیز اشاره کرد و گفت: این افراد نماز را در اول وقت برپا می‌دارند و هیچگاه از ذکر خداوند غافل نمی‌شوند.

به گفته وی، این افراد همواره زکات مالی را که خداوند به آنها عطا کرده پرداخت و توجه به فقرا و نیازمندان را در اولویت خود قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت سنندج، با بیان اینکه اخلاق اسلامی و قرآنی از ویژگی های بارز مومنان واقعی است، گفت: راستگویی و حقیقی بودن از دیگر ویژگی های مومنان حقیقی بوده و صاحب جایگاه رفیع نزد اطرافیانشان هستند.

وی اضافه کرد: خداوند مقام عالی بهشتی را به آنها عطا می کند و همواره در دنیا و قیامت جایگاه ارزشمند را برای آنها در نظر می گیرد.

ماموستا سید احسن حسینی در بخش دیگر از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اذعان داشت: دشمنان نظام به دنبال ناامید کردن مردم هستند اما مردم ناامید شوند گله مندی و مشکلات وجود دارد، ولی مردم ناامید نمی شوند.

وی با بیان اینکه تضعیف جایگاه ولایت از مهمترین اهداف دشمنان است، گفت: جایگاه رهبری هیچگاه با توطئه های دشمنان تضعیف نمی‌شود.

خطیب امروز نماز جمعه سنندج خاطرنشان کرد: جدایی ملت و نظام از دیگر اهداف دشمنان است و در این راستا با تمام توان ورود پیدا کرده و دنبال ایجاد تنش هستند، اما ملت ایران همواره به بهترین شکل جواب آنها را دادند.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز در دو بعد اقتصادی و ترویج بداخلاقی به شدت ورود و از هر ظرفیتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند، گفت: دشمنان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های ماهواره‌ای و غیره سعی در گسترش بداخلاقی در جامعه هستند.

حسینی در ادامه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده اشاره کرد و گفت: عنصر مهم تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی است از این رو تولید کنندگان باید کالای فاخر به مردم ارائه و با این کار زمینه  کاهش گرایش مردم به خرید کالاهای خارجی را فراهم سازند.

وی ترویج بی حجابی را از اهداف اصلی امروز دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: بانوان مسلمانان باید بدانند که حجاب آنها بزرگترین سد و مانع در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه به مشکلات مختلف در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه با وجود تمام این مشکلات ملت همواره پشتیبان نظام و ولایت بوده و دست از اهداف و ارزش‌های انقلاب بر نمی‌دارند، گفت: امیدواریم مسوولان دولت تدبیر امید با برنامه‌ریزی مناسب و جدیت هرچه تمام‌تر برای رفع مشکلات تلاش کنند.

وی روز ارتش را به تمام ارتشیان در کشور تبریک گفت و افزود: خدمات ارتش جمهوری اسلامی به عنوان ارتشی کاملا مردمی همواره مفید بوده و با دلسوزی و ایثار و از خودگذشتگی در مسیر دفاع از نظام و ملت تلاش کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی