English

امام جمعه موقت سنندج:

فرهنگ غنی کمک به مستمندان بایستی، به نسل های آینده هم انتقال یابد

امام جمعه موقت سنندج اظهار داشت: مردم متدین و با فرهنگ کردستان در طول تاریخ پر افتخار خویش همواره به یاری نیازمندان و مستمندان شتافته‌اند و امیدواریم این فرهنگ غنی به نسل‌های آینده این خطه نیز انتقال یابد.

فرهنگ غنی کمک به مستمندان بایستی، به نسل های آینده هم انتقال یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع سنندج برپا شد، اظهار کرد: مردم متدین و با فرهنگ کردستان در طول تاریخ پر افتخار خویش همواره به یاری نیازمندان و مستمندان شتافته‌اند و امیدواریم این فرهنگ غنی به نسل‌های آینده این خطه نیز انتقال یابد.

وی افزود: بزرگان دینی ما الگوهای بزرگی برای تعالی و عزت هستند، لذا باید همواره ما با تأسی به سیره این بزرگواران، مسیر سعادت خویش را در دنیا و آخرت هموار کنیم.

امام جمعه موقت سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته از تلاش‌ها و خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) برای یاری رساندن به نیازمندان جامعه تقدیر کرد و از مردم خیرخواه و نوع دوست کردستان خواست که کمال همکاری را با این نهاد خدمت‌رسان برای یاری رساندن بیشتر به نیازمندان داشته باشند.

ماموستا رستمی از همه نمازگزاران سنندجی خواست که نسبت به رفع دغدغه معیشتی فقرا و نیازمندان جامعه احساس مسوولیت کنند و در جشن عاطفه‌های پیش‌رو، مشارکتی گسترده داشته باشند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود سالگرد ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن را تبریک گفت و به جایگاه ویژه زن در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: همواره دشمنان به دنبال آسیب‌رساندن به بهترین سرمایه مسلمانان هستند و زنان مسلمان با جایگاه والایی که دارند، از بزرگترین سرمایه‌های جامعه اسلامی به شمار می‌آیند.

امام جمعه موقت سنندج به جایگاه زنان و مردان در جامعه اسلامی و نگاه ویژه به فراهم‌کردن زندگی سالم برای جوانان جامعه اشاره کرد و گفت: حفظ کرامت انسانی با مدنظر قراردادن تمامی شاخص‌های عفت و حیا، از جمله اموری است که همه ما مسلمانان باید نسبت به آن توجه کنیم.

ماموستا رستمی از بانوان نمازگزار سنندجی خواست که با الگو قراردادن بانوان والامقام از منظر الهی برای سالم نگه‌داشتن زندگی فردی خویش همت گمارند.

وی افزود: زنان مسلمان امروز پا به پای مردان در عمران و آبادانی جامعه اسلامی سهیم هستند و در بسیاری زمینه ها نیز پیشروتر از مردان هستند و این افتخاری برای جامعه اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه