English

اصغر اخوان مقدم:

اعتبارات بانک های عامل استان اصفهان افزایش یابد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: حد اعتبارات سرپرستی بانک های عامل استان اصفهان افزایش یابد.

 اعتبارات بانک های عامل استان اصفهان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اصغر اخوان مقدم در نشست رییس بانک مرکزی با فعالان اقتصادی اصفهان به سخت گیری بانکها  در موضوع نسبت مالکانه انتقاد کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی  کشور بانک ها نباید نسبت به پایین بودن بهره مالکانه سخت گیری کنند.

وی از سقف پایین اختیارات سرپرستی بانک ها در استان اصفهان انتقاد کرد و گفت:با توجه به افزایش نیاز بنگاه های اقتصادی به نقدینگی ،تصمیم گیری در مورد تسهیلات بیش از سقف های کنونی در استان  انجام شود و بروکراسی اداری برای تایید مرکز حذف شود.

اخوان مقدم خواستار ارایه تسهیلات بانکی در راستای تامین سرمایه ثابت بنگاه های اقتصادی شد و گفت:بنگاه های اقتصادی برای خرید ماشین آلات به عنوان سرمایه ثابت به تسهیلات ویژه با نرخ متعادل نیاز دارند و تسهیلات جاری با نرخ های بالا نمی تواند این نیاز را برطرف سازد.

امکان تامین مالی در حواله های ارزی نقدی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  نیز در این نشست از عدم امکان تامین مالی در حواله های ارزی نقدی بر خلاف استفاده از اعتبارات اسنادی (LC) انتقاد کرد وگفت: بانک ها تمهیداتی بیندیشند که در حواله های  نقدی نیز امکان استفاده از تامین مالی فراهم شود.

غلامرضا اخوان فرید گفت:با توجه به افزایش نرخ ارز و  تورم  و به دنبال ان افزایش هزینه های تولید، نیاز بنگاه های اقتصادی به نقدینگی برای تولید به شدت  افزایش یافته و بانکها بایستی متناسب با این افزایش، اعتبارات اعطایی به بنگاه ها را افزایش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه