English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

تعامل بین سازمان های دولتی ، بخش خصوصی و تشکل های اقتصادی تنها راهکار حمایت از رونق تولید است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایجاد تعامل مناسب بین سازمان های دولتی ، بخش خصوصی و تشکل های اقتصادی تنها راهکار حمایت عملی از رونق تولید است.

تعامل بین سازمان های دولتی ، بخش خصوصی و تشکل های اقتصادی تنها راهکار حمایت از رونق تولید است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مسعود گلشیرازی، در نشست بررسی توسعه خدمات صندوق ضمانت صادرات و رفع مشکلات صادرکنندگان گفت: ایجاد تعامل مناسب میان سازمان های دولتی ،  بخش خصوصی  و تشکل های اقتصادی تنها راهکار حمایت عملی از رونق تولید می باشد.

وی تاکید کرد: صندوق ضمانت صادرات نیز به عنوان یکی از متولیان حمایت از صادرات کشور می تواند حمایت های مناسبی از فعالان اقتصادی استان در جهت توسعه بازارهای صادراتی و ارزآوری انجام دهد که متاسفانه تاکنون صادرکنندگان اصفهانی نتوانستند از امکانات این صندوق به نحو مناسبی بهره مند گردند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نامگذاری سال 98 بعنوان «سال رونق تولید» ؛ این رونق را فزونی تولید برعرضه،ایجاد بازارهای جدید به همراه توسعه بازارها به نحوی که چرخ تولید و تجارت آسانتر از گذشته بچرخد دانست و توسعه صادرات را یکی از راههای کمک به توسعه بازارها و رونق تولید عنوان کرد.

وی با ارائه گزارشی از شاخص های فضای کسب و کار استان تصریح کرد: متاسفانه اصفهان در کنار 4 استان محروم کشور و  در رتبه های آخر از نظر فضای کسب و کار قرار دارد به گونه ای که نرخ بیکاری صنعتی ترین استان کشور  3.2 درصد بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است.

اتاق بازرگانی اصفهان

 گلشیرازی در ادامه تصریح کرد: صنایع استان در سالهای گذشته از ظرفیت های خالی بسیاری برخوردار بودند وچنانچه بازار های مناسبی ایجاد و تامین مالی درستی برای این صنایع انجام می شد، شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت های تولیدی این واحدها و در نتیجه افزایش اشتغال و ارتقاء سطح معیشت شهروندان در استان بودیم.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بالابودن نسبت سپرده گذاری به GDPاز میانگین کشوری و همچنین پائین بودن نسبت تسهیلات دریافتی به GDP  در این استان   از میانگین کشور را یکی از نشانه های تامین نامناسب مالی بخش های تولیدی و صنعتی و خروج نقدینگی و سرمایه های استان دانست و افزود:  یک سری از بانک های تجاری غیر مسوول در استان وجود دارند که منابع را از قطب های صنعتی دریافت و به موضوع های غیر مولد گسیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده که این بانک ها دست کم بر مبنای نسبت ملی 82 درصد، نسبت به پرداخت تسهیلات در این استان تامین مالی نمایند.

گلشیرازی  افزود: تامین مالی  صنایع و بخش های تولیدی در شرایط تحریم سخت تر و تجارت مستقیم با طرف های تجاری شناسنامه دار محدودتر است، بنابراین هیچ راهی جز توجه به صادرات غیر نفتی و حمایت از صادرکنندگان نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد تعامل مناسب میان سازمان های دولتی ،  بخش خصوصی  و تشکل های اقتصادی را تنها راهکار حمایت عملی از رونق تولید عنوان و تاکید کرد: صندوق ضمانت صادرات نیز به عنوان یکی از متولیان حمایت از صادرات کشور می تواند حمایت های مناسبی از فعالان اقتصادی استان در جهت توسعه بازارهای صادراتی و ارزآوری انجام دهد که متاسفانه تاکنون صادرکنندگان اصفهانی نتوانستند از امکانات این صندوق به نحو مناسبی بهره مند گردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه