English

اله مراد عفیفی پور خبر داد؛

تخلیه و بارگیری ۲۴ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ بر 24 میلیون تن انواع کالا طی سه ماه گذشته در بنادر تجاری استان هرمزگان خبر داد.

تخلیه و بارگیری 24 میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه بنادر استان هرمزگان طی سه ماهه نخست سال 98 اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری 72 بندر بزرگ و کوچک را بر عهده دارد که بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و بندرلنگه از جمله مهم‌ترین بنادر تجاری این استان به شمار می‌روند.

وی افزود: طی دوره زمانی یاد شده، در مجموع 24 میلیون و 784 هزار و 922 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که از مجموع عملیات انجام شده در این بنادر، 16 میلیون و 491 هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد 4.4 درصدی و هشت میلیون و 293 هزار تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به حجم تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی ، گفت: همچنین یک میلیون و 957 هزار و 443 تن کالای غیر نفتی وارد بنادر هرمزگان شد.

این مقام مسئول همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی فصل بهار امسال را 10 میلیون و 431 هزار و 208 تن با افزایش 11 درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین 874 هزار و 79 تن از اینگونه کالاها ترانزیت شده است.

عفیفی پور اضافه کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری، حجم کابوتاژ(کران بری) کالاهای غیرنفتی در این استان از دو میلیون و 216 هزار و 722 تن فراتر رفت و حجم ترانشیپ نیز به رقم 800 هزار و 118 تن کالای غیرنفتی رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترانزیت 14 هزار و 253 تن انواع مشتقات و فرآورده‌های نفتی از طریق پایانه ها و بنادر این استان طی سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول حجم صادرات فرآورده‌های نفتی را دو میلیون و 941 هزار و 514 تن و حجم کابوتاژ(کران بری) این گونه محموله‌ها را پنج میلیون و 337هزار و 365 تن با رشد 10 درصدی اعلام کرد.

عفیفی پور با اشاره به عملکرد بنادر این استان در زمینه عملیات جابجایی کانتینر گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری، 396 هزار و 818 TEU کانتینر در استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که بخش عمده آن مربوط به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را 27 هزار و 79 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، یک هزار و 275 فروند کشتی بالای هزار تن و 25 هزار و 804 فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر تجاری استان، زیر هزار تن وزن داشته اند.

عفیفی پور با اشاره به تثبیت جایگاه این استان در افکار عمومی به عنوان "پایتخت مسافرت ها و گردشگری دریایی ایران"، گفت: طی دوره زمانی سه ماهه سال جاری، 6 میلیون و 299 هزار و 293 نفرسفر خدمات جابجایی مسافران و گردشگران دریایی در بنادر مسافری، چند منظوره و اسکله‌های گردشگری این استان انجام شد که در این رابطه افزایش 6.6 درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته به ثبت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه