English

فعالیت ۱۳۳نفر بانوی دریانورد در پایتخت دریایی ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: استان هرمزگان از شمار ۱۸۷ نفر جمعیت کل بانوان دریانورد کشور، سهم عمده شامل ۱۳۳ نفر را به خود اختصاص داده است.

فعالیت 133نفر بانوی دریانورد در پایتخت دریایی ایران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «اله مراد عفیفی پور» با اشاره به جایگاه کلیدی استان هرمزگان در صنعت دریانوردی ایران و همچنین نقش مهم و راهبردی دریانوردان در جبهه جنگ اقتصادی، اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار نفر دریانورد در جهان مشغول به کار روی کشتی ها و فعالیت دریانوردی هستند که از این میزان، دریانوردان ایرانی شماری نزدیک به 130 هزار نفر را شامل می شود.

وی افزود: تعداد 33هزار نفر از این جمعیت(یعنی حدود یک چهارم جمعیت کل دریانوردان ایران) در محدوده آب های استان هرمزگان و یا شناورهای ثبت شده در این استان فعالیت می کنند.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ممتاز استان هرمزگان و بنادر مهمی مثل شهید رجایی، شهید باهنر و لنگه و قشم، بیش از ۵۰ درصد دریانوردان دنیا حداقل یکبار به بنادر این استان تردد داشته اند.

 وی تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد از دریانوردان دنیا نیز حداقل یکبار از آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران گذر کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در راستای جلوگیری از تبعیض جنسیتی در مجامع دریایی و دریانوردی، دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی(آیمو IMO) شعار روز جهانی دریانورد در فعالیت های دریانوردی (به عنوان شغلی ریشه دار و اصیل) در جامعه ساحل نشینان خلیج فارس و دریای عمان از جمله سیاست گذاری های اداره کل بنادر و دریانوردی در راستای تحقق توسعه دریامحور به شمار می رود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: بی شک این مهم به علت وجود پتانسیل ها و  فراهم شدن زیرساخت های لازم در بحث تربیت نیروی دریانورد شایسته در گستره این جغرافیا به عنوان بزرگترین و مهم ترین استان ساحلی و دریایی ایران محسوب می شود.

شایان ذکر است؛  از سال 2010 تاکنون به مدت  نه سال است که تاریخ 25 ژوئن همزمان با 4 تیرماه به عنوان روز جهانی دریانورد اعلام شده که در این ارتباط با برگزاری رویدادهای مختلف از دریانوردان در سراسر جهان قدردانی می شود.

بر این اساس، سازمان آیمو(IMO ) هرسال شعاری را به مناسبت این روز اعلام می کند که برای 25 ژوئن(چهار تیرماه) سال 2019  "توانمند سازی زنان در جامعه دریایی" را به عنوان سرلوحه شعار اصلی خویش قرار داده و هدف از انتخاب این شعار را فرصتی برای برجسته کردن حضور زنان در مشاغل دریایی می داند.

براساس گزارشی که در سایت این سازمان بین المللی منتشر شده، امسال کمپینی از سوی سازمان IMO تشکیل شده تا دریانوران عکس ها و خاطرات خود را برای انعکاس در رسانه ها ی اجتماعی در چنین روزی ارسال کنند.

آیمو در کمپینی با عنوان ایجاد یک تغییر از شرکت کنندگان دعوت کرده  با حضور حداکثری  برای ایجاد تعامل در فضای آنلاین و اعلام همبستگی با دریانوردان زن و مرد به ویژه انعکاس فعالیت های زنان تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه