English

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

طرح تحول نظام سلامت موفق ترین در حوزه درمان

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: یکی از اولویت های دولت طرح تحول نظام سلامت بود که با اجرای آن اقدامات بزرگی صورت گرفت و طرح موفقی در حوزه درمان بود.

طرح تحول نظام سلامت موفق ترین در حوزه درمان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور در جلسه بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستانهای چالوس و نوشهر  اظهار داشت: مرگ و میز زنان بر اثر زایمان به کمتر از ده درصد نسبت به قبل انقلاب رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور داریم ادامه داد : مازندران در حوزه بهداشت و درمان نسبت به سی سال پیش تحولات شگرفی داشته و شاهد امکانات و تجهیزات به مراتب بهتر و مجهزتری نسبت به قبل هستیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از اولویت های دولت طرح تحول نظام سلامت بود اظهارداشت: کارهای بزرگی در همین راستا صورت گرفت.

وزیر بهداشت ادامه داد: نفسگیرترین ایام تاریخ بعد انقلاب برای ما با حضور دیوانه ای به نام ترامپ رقم خورد که با ورودش به عرصه سیاست فاز جدیدی از تنگناهای اقتصادی برایمان رقم خورد.

وی بیان داشت : امسال برای مدیران دولتی روزهای سخت تری است که تردید ندارم با لطف خدا و دعای نفسهای پاک این ملت از این مهم نیز عبور خواهیم کرد.

نمکی تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت موفق در کاهش پرداحت از جیب بیمار، ماندگاری پزشک در نقاط محروم و رسیدگی به بیماران صعب العلاج بود، اگرچه این امر در کنار نقاط مثبت زیادی که داشت از نقاط منفی هم برخوردار بود اما گروهی که بر هر کار این دولت مظلوم می تازند و دچار بیماری کج‌اندیشی هستند نکات منفی کمی که وجود داشت را بزرگ و زیاد جلوه داده و بر نکات مثبت فراوان آن چشم‌پوشی کردند و البته بودند گروهی که نقد منصفانه و کارشناسانه داشتند از جمله اینکه این طرح به یکسری زیرساخت و مقدمه نیاز داشت که بحق بود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: مصمم هستیم تا سه بسته مهم این طرح را اجرایی کنیم  اول اینکه اجازه نمی دهیم کاهش پرداخت از جیب بیمار دچار تغییر شود، دوم اینکه بیماران خاص و صعب‌‌العلاج را به شکل ویژه مورد حمایت قرار دهیم تا زیر چرخ دنده های اقتصادی ضربه نبینند و سوم اینکه ماندگاری پزشک بویژه در نقاط کم برخوردار را بیشار کنیم.

وی تاکید کرد: باید برای حضور بخش خصوصی در نقاط کم برخوردار ایجاد انگیزه کنیم. پزشک باید با انگیزه در نقاط کم برخوردار مستقر شود و به بیماران خدمات ارائه دهد.

نمکی با بیان  اینکه مرحله دوم طرح نظام سلامت با اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان با اولویت درمان سرپایی است تصریح کرد: امروز عوامل اصلی مرگ بیماری قلبی عروقی، سرطان، دیابت و ده ها موارد دیگر است. اگر کشوری از چالش بیماری واگیر درآمد به بیماری های غیرواگیر دچار می شود و امروز بیماری غیر واگیر چالش بررگی در حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت ادامه داد: استان مازندران در پزشک خانواده و سیستم ارجاع پیشتاز است گفت: ما نباید از تعدد مراکز آموزشی بی‌مورد دفاع کنیم اما باید از استقرار پایگاه های آموزش عالی دفاع کنیم و این یعنی ارتقای سطح علمی آموزشی منطقه.

نمکی با تاکید بر اینکه توسعه از مسیر آموزش می گذرد اظهارداشت: توزیع نیروی انسانی را در دستور کار داریم و درحال دریافت مجوز برای ۲۰ هزار نفر هستیم که مازندران در این خصوص پیشتاز خواهد بود.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به گردشگر پپذیر بودن شهرستانهای چالوس، نوشهر و کلاردشت گفت: بنا نیست سرانه افراد بومی را نثار افراد غیربومی خوش نشین و مرفه در منطقه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه