English

استاندار یزد؛

دهیاران افراد فاقد بیمه روستایی را شناسایی کنند

استاندار یزد گفت: دهیاران استان باید با استفاده از سامانه‌های آماری ظرف یک ماه برای شناسایی افراد فاقد بیمه روستایی گام بردارند.

دهیاران افراد فاقد بیمه روستایی را شناسایی کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد در جلسه ستاد راهبردی توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد و تجلیل از دهیاران برگزیده استان یزد با حضور رئیس هیأت مدیره این صندوق در کشور با تبریک روز ۱۴ تیر، روز شهردار و دهیار اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام اسلامی تشکیل شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها بوده که با تشکیل نهاد نوپا، شاهد انسجام خیلی بهتر و اقدامات ارزنده‌ای در روستاها هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کار بسیار بزرگ مجلس و دولت و ظرفیت بزرگ حمایتی است، افزود: راه اندازی این بیمه بخشی از مشکلات روستاییان و عشایر را کاهش داده است.

استاندار یزد تصریح کرد: وضعیت بیمه شدگان روستایی و عشایری با توجه به مشمولیت افراد و نیز هدف گذاری دو ساله برای تمام این افراد، در حال حاضر مطلوب نیست و در حالی که ۱۴ سال از زمان مقرر گذشته هنوز تعداد زیادی باقی مانده اند.

طالبی خاطرنشان کرد: چنین حمایتی در کمتر بخشی توسط دولت قابل مشاهده است ولی اینکه چرا هنوز افرادی هستند که از این ظرفیت استفاده نکردند شاید بخشی به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب باشد به همین دلیل باید با همکاری دستگاههای مرتبط مکانیزمی برای جلب توجه مردم به این سمت طراحی شود.

وی شناسایی افراد بدون بیمه در روستاها را وظیفه دهیاران اعلام کرد و گفت: باید با استفاده از سامانه‌های آماری ظرف یک ماه برای شناسایی این افراد گام بردارند و پیش از آن نیز بخشداران بویژه در مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته توجیه شوند و اگر نتوانیم در این شاخص ها موفق شویم این امر را ناشی از ضعف عملکرد بخشداران و دهیاران می دانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه