English

تا سه ماه آینده؛

طرح جامع جزایر هرمزگان به شورای عالی شهرسازی ارسال می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از ارسال طرح جامع جزایر هرمزگان تا سه ماه آینده به شورای عالی معماری و شهرسازی، خبر داد.

طرح جامع جزایر هرمزگان به شورای عالی شهرسازی ارسال می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا مدرس در جلسه کار گروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر، افزود: این تسهیلات به منظور تقویت ناوگان دریایی جزیره ابوموسی و سایر جزایر استان و حمایت از سرمایه گذار و تولیدات داخلی تخصیص یافته است.

وی بر توسعه جزایر با رویکرد گردشگری تاکید کرد و گفت: توسعه جزایر باید با رویکرد گردشگری، اسکان گردشگران و حفظ توان دفاعی مناطق صورت گیرد.

مدرس با اشاره به استخدام نیروها در جزیره ابوموسی، بیان کرد: استخدام نیرو در دستگاه‌های اداری و شرکت‌های مستقر در ابوموسی باید با اولویت نیروهای بومی باشد.

وی به احداث ساختمان مرجع دریایی در جزیره ابوموسی اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی کشور متولی احداث ساختمان مرجع دریایی و راه اندازی ایکس ری در جزیره ابوموسی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به طرح جامع ابوموسی و سایر جزایر استان، بیان کرد: طرح جامع ابوموسی و سایر جزایر هرمزگان در قالب یک طرح مشخص با متولی‌گری سازمان بنادر و دریانوردی کشور ظرف سه ماه جمع بندی و به شورای عالی ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح مدیریت یکپارچه سواحل و جزایر و شرح خدمات پهنه بندی همه جزایر استان برای تصویب شورای معماری شهرسازی توسط سازمان بنادر و دریانوردی کشور ارسال خواهد شد.

مدرس تصریح کرد: تمامی طرح جامع ابوموسی باید حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری به مرحله ابلاغ از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی برسد.

وی به مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۷ در خصوص توسعه جزیره ابوموسی و سایر جزایر استان اشاره کرد و گفت: این مصوبه در دولت دوازدهم احیا شد و  پیرو دستور استاندار هرمزگان در حاشیه سفر و بازدید وزیر کشور از جزایر هرمزگان، تمامی بندهایی که از مصوبه هیئت وزیران اجرایی نشده بودند باید از طریق کار گروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر پیگیری و نتیجه به کارویژه مرز شورای امنیت کشور ارسال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه