English

قشم ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادرات محصولات شیلات منطقه را دارد

قائم مقام سازمان شیلات ایران در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بدون شک جزیره قشم ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادرات محصولات شیلاتی منطقه را دارد.

قشم ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادرات محصولات شیلات منطقه را دارد
به گزارش خبرگزاری موج، سیف الله حقیقی با بیان اینکه  هرمزگان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه شیلات برخوردار است، گفت: جزیره قشم ظرفیت های شیلاتی به ویژه ظرفیت پرورش ماهی در دریا را دارد.
 
وی با اشاره به قطب پرورش ماهی در دریا قرار گرفتن جزیره قشم در کشور، گفت: نگاه ویژه وزیر محترم جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منطقه آزاد قشم به فعالیت های شیلاتی در جزیره قشم موجبات توسعه فعالیت های شیلاتی در این جزیره را فراهم کرده است.
 
حقیقی گفت: استقبال از سرمایه گذاران حوزه صنایع غذایی و عمل آوری آبزیان برای تکمیل زنجیره تولید آبزیان از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است.
 
قائم مقام سازمان شیلات ایران افزود: بدون شک جزیره قشم ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادرات محصولات شیلاتی منطقه را دارد.
 
وی ارتقای همکاری و تعاملات بین سازمان منطقه آزاد قشم و شیلات در راستای رونق تولید را خواستار شد و گفت: خوشبختانه سازمان منطقه آزاد قشم و شیلات تعامل سازنده‌ایی دارند که امروز باعث شده جزیره قشم یکی از مناطق c باشد.
 
محسن یکتاپور  همچنین توسعه شیلاتی در جزیره قشم با هدف سودآوری و توسعه اقتصادی برای بومیان منطقه را از دیگر اهداف دولت و شیلات در منطقه خواند.
 
وی خاطر نشان کرد: شهرستان قشم رتبه اول صید ساردین در کشور را دارا است و این شهرستان بیش از 70 درصد از صید ماهیان سطح‌زی ریز استان را به خود اختصاص داده است.
 
یکتاپور با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر قشم در صید و صیادی و آبزی پروری از مزرعه پرورش میگو دوستکو به عنوان مزرعه الگو اقتصاد مقاومتی یاد کرد.
 
وی افزود: اهرمزگان بر اساس مطالعات انجام شده در فاز اول ظرفیت تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی در دریا را دارد .
 
در این نشست مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت ورود به فعالیت های کشاورزی و شیلاتی به صورت صنعتی و پیشرفته گفت: بدون شک رعایت مولفه های روز دنیا یکی از مهم ترین خواسته های منطقه آزاد است.
 

حمید رضا مومنی با بیان اینکه شکل گیری زنجیره تولید و همچنین اهمیت بازاریابی و بازار سازی برای محصولات تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید نگاه ویژه‌ایی  به آموزش و به روز‌رسانی علم تولید تولیدکنندگان شود.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: زنجیره کامل فعالیت های شیلاتی در قشم مشهود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه