English

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

دیپلماسی پارلمانی ایران و مجارستان به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک می کند

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دیپلماسی پارلمانی ایران و مجارستان به دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط تجاری دو کشور کمک می کند.

دیپلماسی پارلمانی ایران و مجارستان به توسعه روابط تجاری دو کشور کمک می کند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  حمیدرضا قلمکاری درنشست روسای گروه دوستی پارلمانی مجارستان و ایران از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای تبادل هیات های تجاری با مجارستان خبر داد و گفت: شناسایی ظرفیت های و دریافت اطلاعات اقتصادی به روز  دو طرف می تواند به توسعه روابط اقتصادی منجر شود.

وی با اشاره به فعالیت 9 هزار و 200 واحد صنعتی ،650 معدن در استان اصفهان گفت:استان اصفهان یکی از قطب های مهم کشاورزی است که در بسیاری از اقلام کشاورزی رتبه اول تا سوم ایران را به خود اختصاص داده است.

قلمکاری جاذبه های گردشگری اصفهان را یکی از مزیت های این شهر برای تقویت روابط اقتصادی با مجارستان عنوان کرد و گفت:گردشگری سلامت در کنار گردشگری فرهنگی می  تواند گردشگران مجاری را به بازدید از اصفهان ترغیب کند.

استفاده از ظرفیت پارلمانها برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ایران و مجارستان

رییس گروه دوستی پارلمان ایران  و مجارستان در  این دیدار گفت:استفاده از ظرفیت پارلمانها برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و سایر کشورها از رویکردهای مهم مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، توسعه روابط اقتصادی ایران  و مجارستان را یکی از اهداف انجمن دوستی پارلمانی عنوان کرد و گفت:همکاری های اقتصادی ایران و مجارستان در بخش های گردشگری،حمل و نقل،مقابله با آلاینده های زیست محیطی ،کشاورزی،بازیافت و غیره می تواند  محور فعالیت های دو طرف باشد.

حمیدرضا فولادگر تبادلات تجاری دو کشوردر سال 97 را 110 میلیون دلار  عنوان کرد و گفت:افزایش تبادلات تجاری دو کشور بایستی در دستور کار اتاق های بازرگانی قرار گیرد تا هر سال شاهد افزایش این تبادلات باشیم.

اتاق بازرگانی اصفهان (1)

رییس گروه دوستی پارلمان مجارستان و ایران در این دیدار خواستار تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی بین مجارستان و اصفهان شد و گفت:مردم مجارستان علاقه خاصی به فرهنگ  ایران دارند و دوستدار برقراری روابط اقتصادی و فرهنگی با این کشورند.

راه اندازی خانه فرهنگ مجارستان در تهران

پیتر هوپال (Peter Hoppal) راه اندازی خانه فرهنگ مجارستان در تهران را گامی ارزنده در نزدیکی دو کشور ایران و مجارستان برشمرد و گفت:اصفهان یکی از کلیدی ترین شهرهای ایران در تقویت رابطه فرهنگی و اقتصادی دو کشور است.  

وی با اشاره به تحصیل 3 هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان گفت: مجارستان و ایران در زمینه های فرهنگی،آموزش و اقتصادی می توانند همکاری نزدیکی تعریف کنند. 

 ژولت پاوا  شهردار پچ مجارستان در این دیدار خواستار امضای تفاهم نامه بین اصفهان و شهر پیچ شد و گفت: این شهر 150 هزار نفری دومین شهر مجارستان است و بیش از 500 دانشجو ایرانی در این شهر مشغول تحصیل اند.

به گزارش موج، نشست روسای گروه دوستی پارلمانی مجارستان و ایران و نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با هدف بررسی روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور در  اتاق اصفهان برگزار شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه