English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفتگو با موج ؛

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه ماست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت:هلال احمر یک ارگان غیر دولتی است و نزدیک به صد سال قبل با تمسک به آیه شریفه " تعاونو علی البر و التقوی" ایجاد شد و پایه و اساس آن همانگونه که از اسم آن هم معلوم است به نام جمعیت خوانده می شود یعنی حضور افرادی در این جمعیت که مرزی برای کارهای خود نمی شناسند و در راستای خدمت به مردم در هر زمینه ای که لازم باشد اقدام می کنند.

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه ماست

محسن مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، در رابطه با وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر گفت: در دوره ها و مقاطع زمانی مختلف در این بیش از صد سال که از قدرت این جمعیت می گذرد وظایف مختلفی بر عهده جمعیت بوده است مثلا در طول جنگ تحمیلی خیلی از افراد اعلام آمادگی می کردند بعنوان داوطلب و آموزش اولیه می دیدند  و در جبهه به رزمندگان کمک می کردند و خیلی  ها هم به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی افزود: در همان زمان وقتی بمب باران شهری بود خیلی از داوطلبین آموزش می دیدند و در کمک به آن دسته از مردمی که در زیر آوار مانده بودند کمک می کردند.

مومنی گفت: پس از جنگ وظیفه امداد و نجات را دولت بر عهده ما گذاشت و لازم است اضافه نمایم که با ارتباط با صلیب سرخ جهانی وظیفه ارتباط با اسرای جنگی و آزادسازی آنها به ما واگذار شدو هلال احمردر این حوزه نقش پررنگی داشت.

وی بیان داشت: امروز هم وظیفه امداد و نجات بر عهده جمعیت هلال احمر است و وظیفه داریم در حوادث و بلایا در قالب تیم های مختلف امدادی به کمک و یاری مردم بشتابیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نمونه بارز دیگر این فعالیت حضور نیروهای هلال احمر در سیل اخیر بود که علاوه بر استان اصفهان ، استان های گلستان ، لرستان و خوزستان را درگیر نمود که البته ما در زلزله کرمانشاه هم حضور فعال و پررنگی داشتیم.

مومنی توضیح داد: استفاده و هدایت خیرین و شناسایی نیازمندان وظیفه اصلی ما در جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره باینکه ما وظیفه داریم با گسترش فعالیتهای امداد و نجات و توانبخشی به مسئولین و جانبازان  و نیازمندان پاسخگو باشیم تصریح نمود:ما وظیفه داریم با اشاعه آموزش امداد و نجات و آموزش های همگانی آماده پاسخگویی به حوادث باشیم و در قالب تیم های مختلف باعث افزایش علم و مهارت آنها شویم تا در حوادث حضور فعال و پررنگی داشته باشند.

مومنی در جواب این پرسش که در زمینه فرهنگ سازی حضور داوطلبین در هلال احمر چقدر موفق بوده اید و به چه میزان فرهنگ سازی کردید، گفت: تا در رسیدن به اهداف ایده آل خیلی باقی مانده است ولی در جامعه امروز ما این انگیزه  کمک به هموطنان و همنوعان وجود دارد و در هر زمانی که ما مراجعه می کنیم هیچگاه با پاسخ منفی روبرو نمی شویم و هر موقع که اعلام کمک خواهی می کنیم از هر صنفی به ما کمک می کنند.

وی افزود: اینکه ما چقدر موفق شده ایم هنوز سنجشی در این زمینه انجام نشده است و ما خودمان احساس می کنیم که وقتی اتفاقی رخ می دهد این اعتماد عمومی وجود داردو مردم این اعتماد را دارند و کمک  می کنند و ما هم وظیفه داریم این اعتماد دارند  و کمک می کنندو ما هم وظیفه داریم این اعتماد را روز به روز تقویت کنیم و باید ضریب نفوذ این اعتماد مردمی را نسبت به سازمان خودمان افزایش بدهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان  گفت: البته تنها جمعیت نیست که در این زمینه ها فعالیت می کنند بلکه گروه های مردم نهاد و خیریه ها هستند که از این پتانسیل ها استفاده می کنند و ما هم تصمیم داریم ازاین پتانسیل برای افزایش گستره فعالیت خودمان استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما در برخورد با حوادث و بلایا در استان اصفهان به چه میزان است، گفت: ما همیشه سعی کرده ایم که آمادگی خود را حفظ کنیم در حال حاضر بیشترین حوادث در سطح استان اصفهان حوادث ترافیکی است و از زمانی که توسط تلفن 122 به ما اطلاع می دهند تا زمانی که بر بالین مصدومین ترافیکی بین شهری حاضر می شویم 9 دقیقه و چهل ثانیه میانگین حضور ماست و این عدد قابل قبولی است.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 5 هزار نفر نجاتگر آموزش دیده در استان داریم که درجه بندی می شوندبراساس مهارت و آموزشی که می بینند و در پایگاه های بین شهری حضور پیدا می کنند.

مومنی در جواب این سوال که تحریم هایی که از طرف آمریکا برای کشور پیش آمده است چقدر  در روند فعالیت شما اثرگذار بوده است، اذعان داشت: اینکه بگوئیم تاثیری نداشته است قابل قبول نیست ولی اینکه بگوئیم کار ما مختل شده و وضعیت ما بهم ریخته است اصلا اینطور نبوده و نمونه آن حوادثی است که اتفاق افتاده است و همکاران ما با بهترین وضعیت ممکن به کار خود ادامه می دهند البته شرایط اقتصادی ، تورم  و ... تاثیر می گذارد ولی بر کیفیت کار ما و کمک رسانی ما تاثیر نامطلوب گذاشته است اینطور نبوده است.

مدیر کل هلال احمر  استان اصفهان در خصوص چالش های پیش روی  این جمعیت  در سالهای آتی گفت: من فکر می کنم آنچه که ممکن اتفاق بیفتد و رسانه های معاند هم سعی دارند بوجود بیاورند این است که سعی دارند  مردم اعتماد لازم را به مجموعه های خاص از جمله مجموعه بشر دوستانه هلال احمر نداشته باشند اما واقعا با تلاشی که همکاران جمعیت هلال احمر انجام می دهند و ارتباطی که با افراد دارای نفوذ در سطح جامعه  می گیرند سعی کرده اند تا این قضیه را خنثی کنند.

وی اضافه کرد: ما باید اعتماد سازی و ضریب نفوذ اجتماعی هلال احمر و فعالیت داوطلبانه جمعیت هلال احمر را در سطح جامعه افزایش بدهیم .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: وقتی مردم شاهد باشند که کمک هایی که می کنند به دست جامعه هدف و مخاطب خاص می رسد و موثر است اعتمادشان دوچندان می شود.

مومنی به چالش ریزگردها  اشاره نمود و اعلام کرد: در این رابطه ما باید بیشتر در بحث پیشگیری فعالیت کنیم  تا با همکاری سایر دستگاه ها هم در زمینه آموزش پیشگیری و هم در زمینه مقابله با آن فعالیت کنیم.

وی در پاسخ اینکه بزرگترین سرمایه شما در هلال احمر چیست و به کدام سرمایه خود افتخار می کنید بدون درنگ و بطور شفاف اعلام داشت: بالاترین سرمایه ما در کارمان اعتماد مردم است و حضور مردم این واقعا جمعیت هلال احمر بدون اعتماد مردم و حضور مردم هیچ است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در پایان بیان داشت: داوطلبین ما در مقابله با حوادث همراه مردم هستند خیرین ما هم در کمک رسانی به آسیب دیدگان از همین مردم هستند و آنچه که باعث می شود در مجامع بین المللی ما به آن افتخار می کنیم و باعث سربلندی ما می شود همین حضور مردم است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه