English

مجید فروتن در گفتگوی اختصاصی با موج:

فرهنگ رضوی، گسترش سیره پاک معصومان است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برنامه های هفته فرهنگ رضوی در همدان، از فرهنگ رضوی به گسترش سیره پاک معصومان در جامعه یاد کرد.

فرهنگ رضوی، گسترش سیره پاک معصومان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، مجید فروتن، معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفتگوی اختصاصی با موج با اشاره به فرهنگ رضوی و گسترش سیره پاک معصومان، اظهار داشت: اجرای مصوبه شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) و تصمیمات شورای مشورتی این جشنواره برگزاری هفته های فرهنگ رضوی یکی از برنامه های بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) است که هرساله و با اعلام آمادگی مراکز استان ها و با نظارت این بنیاد اجرا می شود.

 

فرهنگ رضوی در همدان

فرهنگ رضوی، گسترش سیره پاک معصومان است

فروتن افزود: بی گمان هفته های فرهنگ رضوی آماده ساز بستر مناسب برای گسترش سیره ی پاک معصومان (علیهم السلام) است تا فرهنگ اهل بیت در تمام زوایای زندگی مومنان در جامعه اسلامی تجلی پیدا کند.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن و بزرگداشت یاد و نام امام رضا (علیه السلام) در طول سال و فراهم کردن زمینه های گسترش فرهنگ رضوی از اهداف این هفته است، گفت: برنامه های مرتبط از 13 تیرماه آغاز شده و تا 19 تیرماه در مجتمع آوینی برقرار است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در هفته فرهنگ رضوی آمیخته ای از موضوعات فرهنگی و هنری با موضوع و محوریت امام رضا(ع)، مورد توجه است، ابراز کرد: در این ایام برنامه هایی همچون تئاتر خیابانی، نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه هنرهای تجسمی به صورت زنده و نمایشگاهی، نمایشگاه عکس فرهنگ رضوی، نمایشگاه کتاب و فروشگاه کتاب، زیارت مجازی فرهنگ رضوی، همایش ادبی زمزمه خورشید ، نشست کتابخوانان فرهنگ رضوی، کودکان و قصه گویی، تشکل های مذهبی و امام رضا(ع) برگزار می شود.

فروتن با بیان اینکه تبلیغ و اشاعه ی بایسته های سبک زندگی اسلامی با محورّیت سیره ی امام رضا (علیه السلام) از اهداف هفته فرهنگ رضوی است، مطرح کرد:  دراین برنامه ها توجه و تمرکز بر حوزه کودکان و نوجوانان به جهت معرفی فرهنگ رضوی و سیره امام رضا(ع) به عنوان آتیه سازان این مرزو بوم خواهد بود.

وی در ادامه گفتگو اضافه کرد: در روز آخر نیز نشست کارگاه آموزش سینمایی اتفاق خواهد افتاد و همینطور نمایش فیلمی انیمیشن با موضوع امام رضا(ع)  که از کارگردان و بازیگران آن در جلسه نقد و بررسی دعوت به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان،  تعمیق و گسترش آموزه ها و معارف والای مکتب نورانی اهل بیت (علیهم السلام) را هدف دیگر هفته فرهنگ رضوی عنوان کرد و گفت: برنامه کودک شبکه همدان هر روز از سایت آوینی برنامه های دهه کرامت و فرهنگ رضوی را پخش خواهد کرد و سعی بر آن است که این هفته با نام امام رضا(ع) و معرفی سیره ایشان عجین و همراه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه