English

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار شد؛

نهادینه کردن فرهنگ رضوی از طریق فضای مجازی/ فعالیت های خلاقانه برای شناساندن سبک زندگی امام رضا(ع)

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع) بهترین فرصت برای معرفی عقلانی و عالمانه امام رضا(ع) توسط اصحاب قلم و رسانه به جامعه اسلامی و حتی جوامع غیر اسلامی است.

نهادینه کردن فرهنگ رضوی از طریق فضای مجازی/ فعالیت های خلاقانه برای شناساندن سبک زندگی امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) به تمام مسلمانان به‌ویژه شیعیان آن حضرت اظهار کرد: یکی از پرسش‌هایی که توسط بعضی‌ها مطرح می‌شود، پاسخ مثبت امام رضا(ع) به درخواست مأمون مبنی بر حرکت از مدینه به ایران بود.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) مجبور به مسافرت به ایران بود زیرا اگر نمی‌آمدند ممکن بود برای دوستان، یاران و خانواده ایشان مزاحمت‌های سختی در مدینه ایجاد کنند. امام رضا(ع) از آنجا که امام هستند باید تمام آنچه مربوط به پیروان ایشان است، را پاسداری کنند.

امام جمعه رشت به پرداختن بخشی از معارف اسلام در سفر به ایران توسط امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) در سفر از مدینه به ایران معارف عمیق اسلامی را برای مردم بیان کردند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بیان بخشی عظیم از معارف اسلام توسط امام رضا(ع) در جمع هزاران قلم به‌دست شهر نیشابور، بیان کرد: امام رضا(ع) حدیث سلسله‌الذهب که از احادیث معروف و کلمه توحید محسوب می‌شود، را بیان کردند و پس از سوار شدن بر کجاوه و در حال حرکت، فرمودند؛ این توحید شرط و شروطی دارد و من از جمله شرط‌های عمده آن هستم یعنی اگر انسان خدا را قبول کند اما ولایت و امامت معصوم(ع) را نپذیرد معلوم می‌شود در توحید او نیز اشکال وجود دارد.

وی به پاسخ به شبهات بعضی از صاحب ادیان و دانشمندان توسط امام رضا(ع) در مرو اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در مرو در کنار مأمون بسیاری از پرسش‌های آن روز را پاسخ دادند.

امام رضا(ع) مجبور به سفر به ایران شد

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه امام رضا(ع) مجبور به سفر به ایران شد، خاطرنشان کرد: این اجبار ثمره‌های بسیاری داشت و امام رضا(ع) توانستند بخش‌های عظیمی از معارف اسلام را به دنیای آن روز عرضه کنند و مردم تشنه را سیراب فرمایند.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع) را بهترین فرصت برای معرفی معقولانه و عالمانه امام رضا(ع) توسط اصحاب قلم و رسانه به جامعه اسلامی و حتی جوامع غیر اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون فعالیت‌های بسیاری برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه انجام شده است.

وی، خواستار انجام فعالیت های خلاقانه و موثر و تهیه بروشورهای کوچک توسط مسؤولان فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه برای شناساندن رفتار و سبک زندگی امام رضا(ع) به نسل حاضر شد و اظهار کرد: از طریق فضای مجازی می‌توان فرهنگ رضوی را در جوانان نهادینه کرد.

امام جمعه رشت همچنین به اجتماع بزرگ اربعین حسینی(ع) در سرزمین مقدس کربلا و نجف اشاره کرد و افزود: به اجتماع اربعین افتخار می‌کنیم زیرا مایه عزت مسلمانان به‌ویژه جهان تشیع است زیرا معقتدیم آنچه که مایه عزت مسلمانان شود، را باید نیکو و پاس بداریم.

تولد حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع)  هفته کرامت

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تولد حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) هفته کرامت نامگذاری شده است، تصریح کرد: سالانه در ایام شهادت امام رضا(ع) مردم بسیاری به مشهد می‌روند و نیاز است رسانه‌ها بیشتر به این امر بپردازند.

وی بر برگزاری تجمع‌های بزرگ در سالروز شهادت امام رضا(ع) توسط مردم در شهرها تأکید کرد و گفت: امر مذکور در راستای ترویج فرهنگ رضوی است و امیدوارم خدای متعال به تمام ایرانی‌ها و مسلمانان توفیق پیروی از آیین، راه و روش امام رضا(ع) که به غیر از راه و روش پیامبر خدا(ص) نیست، را عنایت فرماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی