English

فاز نخست پایانه صادراتی مواد معدنی بندر لنگه بهره برداری شد

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر لنگه و پنج فروند اسکله فلزی شناور در بنادر غرب هرمزگان به بهره برداری رسید.

فاز نخست پایانه صادراتی مواد معدنی بندر لنگه بهره برداری شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مراسم بهره برداری از مرحله نخست پایانه صادراتی مواد معدنی بندر لنگه گفت: برای بارگیری محموله‌های صادراتی نگهداری شده در پایانه مواد معدنی بندر لنگه با مساحت هفت هکتار وسعت، پنج فروند رمپ بتنی و خاکی ساخته شده است.

محمد راستاد افزود: هم اکنون به صورت همزمان پنج فروند شناور بارج و لندینگ کرافت با آبخور ۵،۵ متر می‌توانند در این بندر پهلو گیری و محموله‌های تولیدی معادن منطقه را به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر کنند.

وی گفت: ظرفیت سالیانه این پایانه صادراتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی است که برای اجرای این طرح‌ها ۲۸۵ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۱۹۰ نفر اشتعالزایی ایجاد شده است.

راستاد افزود: تعداد شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این پایانه ۱۰ واحد است

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به غرب استان هرمزگان، بهره برداری از سه فروند اسکله فلزی ویژه پهلوگیری شناور‌های امداد و نجات دریایی در بندر لنگه، چارک و جزیره لاوان و همچنین دو فروند اسکله ویژه سوخت گیری شناور‌ها در بندر لنگه آغاز شد.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ساخت بیش از ۷۰ فروند اسکله فلزی شناور در این استان در ده سال گذشته گفت: اسکله‌هایی که امروز به بهره برداری رسید به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در ۹ ماه طراحی، تولید و نصب شده است.

عفیفی پور گفت: سرعت بخشیدن به فرآیند خدمات رسانی به ساحل نشینان، دریانوردان و مسافران دریایی در زمینه جستجو ونجات دریایی (SAR)، ارتقاء استاندارد‌های بنادر بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی، افزایش ایمنی عملیات سوخت رسانی و ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت بیشتر صاحبان شناور‌های بنادر منطقه از اهداف نصب و راه اندازی این اسکله‌ها در بندر لنگه و سایر بنادر تابعه آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه