English

رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

محوری ترین فعالیت اتاق در دوره نهم ایجاد تعامل بین صنعت و دانشگاه است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:عملیاتی نمودن تعامل بین صنعت و دانشگاه محوری ترین فعالیت دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان است.

محوری ترین فعالیت اتاق در دوره نهم ایجاد تعامل بین صنعت و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مسعود گلشیرازی در دومین جلسه شورای مرکزی سرای نوآوری گفت: در جامعه ای که سرعت رشد دانش فزاینده است، تنها شرط طی مسیر رشد توسط بنگاه های اقتصادی و صنایع، جاری بودن جریان دانش در بنگاه ها می باشد.

 وی دلیل عدم استفاده کامل از ظرفیت صنعتی استان را عواملی چون عدم ارتباط نهادینه دانشگاه و صنعت همچنین عدم جریان مستمر دانش در واحدهای اقتصادی بیان کرد و افزود: خوشبختانه رییس دانشگاه آزاد کشور امکانات این دانشگاه را به منظور پیاده سازی مبانی اقتصاد مقاومتی در اختیار اقتصاد استان قرار داده و باید از این ظرفیت ایجاد شده در راستای رقم زدن یک مدل موفق در کشور استفاده کنیم.

گلشیرازی تاکید کرد: با هدفگذاری مناسب دوره گذار از دانشگاه‌های صرفاً آموزش‌محور و پژوهش‌محور غیرصنعتی، به دانشگاه‌های پژوهش‌محور مبتنی بر تأثیر در صنعت و تجاری‌سازی صورت خواهد گرفت.

وی این امر را محوری ترین فعالیت اتاق در دوره نهم ذکر و تصریح کرد: تمامی امکانات اتاق بازرگانی اصفهان برای تحقق و عملیاتی شدن این مهم در اختیار مسوولین ذیربط قرار خواهد گرفت.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان مرکز توانمندسازی نیروی انسانی را نیز دیگر فعالیت اتاق در راستای سیاست های مذکور عنوان کرد.

اتاق بازرگانی اصفهان

عضو دبیرخانه سرای نوآوری نیزدر این جلسه هدف از برگزاری جلسات مذکور را برقراری تعامل هر چه بیشتر دانشگاهیان و فعالان اقتصادی در راستای حل مشکلات صنعت و از سوی دیگر کیفیت بخشی و اثربخشی به اقدامات انجام شده در دانشگاه بیان کرد و افزود: شرایط کشور نیازمند تعامل همه جانبه صنعت، دانشگاه و فعالان اقتصادی است.

ملااحمدی ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و اتاق بازرگانی اصفهان، قرار گرفتن امکانات دانشگاه و صنعت در کنار هم، انتقال دانش فنی، تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی آن، ایجاد سازوکارهای علمی بازاریابی بین المللی، هدفمندکردن رساله ها و پایان نامه ها بر اساس نیاز صنعت، ایجاد فرصت های مطالعاتی و پژوهشی اساتید و دانشجویان در اتاق بازرگانی و... را از جمله مفاد این تفاهم نامه بیان کرد.

ارتباط صنعت و دانشگاه یک ارتباط دو سویه است

 در ادامه فرشته امینی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان ارتباط صنعت و دانشگاه را یک ارتباط دو سویه دانست و تصریح کرد: بخشهای پیشرو صنعت که بر ضرورت ارتباط با دانشگاه و استفاده از تجارب علمی نظام آموزشی تاکید دارد نیازمند برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه ها به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنعت می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی