English

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان:

تولیدات باغی کردستان به ۳۵۰ هزار تن رسید

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: امسال با توجه به تدابیر اتخاذ شده در حوزه باغات خوشبختانه محصولات باغی به مرز تولید 350 هزار تن رسید.

تولیدات باغی کردستان به 350 هزار تن رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد غفوری صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های کردستان اظهار داشت: سالانه حدود 500 تن سم در این استان مصرف می شود که بهره برداران برای خرید هر لیتر از این میزان حدود 42 هزار ریال یارانه دولتی استفاده می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از 220 هزار هکتار اراضی سمپاشی شده 95 هزار هکتار آن در راستای مقابله با سن مادر گندم و 105 هزار هکتار دیگر نیز برای مبارزه علف های هرز انجام شده است اضافه کرد: برای این میزان تاکنون پنج میلیارد ریال هزینه شده و پیش بینی می شود در این راستا 10 میلیارد ریال هزینه شود.

غفوری با بیان اینکه سالانه 350 هزار تُن محصول باغی در این استان تولید می شود گفت: در بهار تمام درختان هسته دار و دانه دار برای کنترل آفات و بیماری ها سمپاشی می شوند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان افزود: کردستان هم اکنون دارای بیش از 45 هزار هکتار باغ بوده که در پیش بهار 20 هزار هکتار آن سمپاشی شده است.

وی با بیان اینکه در مناطق باغی استان ایستگاه های پیشاهنگی و تجهیزات هواشناسی استقرار یافته است اظهار داشت: از طریق این ایستگاه ها و تجهیزات، زمان سمپاشی باغات به موقع تشخیص داده و اقدامات لازم انجام می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 220 هزار هکتار از باغات و مزارع این استان با هدف بهره وری بالا و باکیفیت محصولات کشاورزی سمپاشی شده است.

غفوری با اشاره به توزیع رایگان سم های موش و ملخ و سمپاش های رایگان در میان کشاورزان استان اضافه کرد: در این راستا 2 تن سم موش با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال، 11 تن سم ملخ و تعداد زیادی سمپاش با هزینه سه میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری و تحویل کشاورزان داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه