English

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

بهره‌برداری از ۳ سد خاکی و بتنی در کهگیلویه و بویراحمد / تولید ۲۸۰ هزار تن انواع محصول باغی

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3 سد خاکی و بتنی مهم در استان بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 3 سد خاکی و بتنی در کهگیلویه و بویراحمد / تولید 280 هزار تن انواع محصول باغی

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، جعفر گوهرگانی صبح امروز در دیدار با جمع از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با اشاره به ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید محصولات باغی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در راستای گسترش محصولات باغی در این استان اقدامات زیادی انجام گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سالانه 280 هزار تن انواع محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که از این مقدار 100 هزار تن آن محصول سیب است.

وی تصریح کرد: حمایت از باغداران استان نیازمند سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری میوه است.

گوهرگانی با اشاره به سطح باغستان‌های استان بیان کرد: سطح باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد 42 هزار هکتار است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با تلاش و اقدامات صورت گرفته توانستیم در مدت چهار سال گذشته تعداد چند سردخانه با ظرفیت 5 هزار تنی در استان احداث کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری ۳ سد خاکی و بتنی مهم در این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 گوهرگانی در ادامه اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده عملیات اجرایی سد بتنی دالون واقع در شهرستان بویراحمد به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: سد بتنی ایلی آباد شهرستان بهمئی با حجم 2.5 میلیون متر مکعب با پیشرفت فیزیکی 80 درصد و سد خاکی کوهبرد شهرستان کهگیلویه با حجم 2.5 میلیون متر مکعب با 38 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست ساخت است.

گوهرگانی از در دست اجرا بودن 5 پروژه تامین آب با پیشرفت فیزیکی 25 درصد در استان خبر داد و افزود: تامین آب اراضی گندی خوری و توت نده شهرستان دنا با 300 هکتار، سمرون و احمد غریب دنا با 300 هکتار، بن زرد دنا 480 هکتار، اراضی کوشک بویراحمد و اراضی منطقه باباکلان گچساران از جمله این پروژه‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سازمان در راستای سیاست‌های کلی بخش کشاورزی، پروژه‌ها و اقدامات متعددی انجام داده و با وجود کمبود اعتبار و مشکلات متعدد چندین پروژه نیمه تمام و راکد را در دولت گذشته تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رساند.

گوهرگانی از تامین آب بیش از 5700 هکتار از اراضی دیم این استان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: قبل از دولت تدبیر و امید حدود 5 هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شد و به طور حتم اجرای این طرح ضمن استفاده بهینه از آب‌های سطحی سبب افزایش تولید و درآمد کشاورزان، محرومیت زدایی و بهبود اقتصاد منطقه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه