English

محمدرضا پوررجبی خبر داد؛

تعمیرات زیرآبی و نصب یک فروند اسکله در بندر تیاب میناب

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعمیرات اساسی و زیر آبی و همچنین نصب یک فروند اسکله فلزی در بندر تیاب خبر داد.

تعمیرات زیرآبی و نصب یک فروند اسکله در بندر تیاب میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا پوررجبی با بیان اینکه زیر ساخت مناسب در تسهیل تردد گردشگران دریایی امری ضروری است از تعمیرات اساسی و زیر آبی و همچنین نصب یک فروند اسکله فلزی در بندر تیاب خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: مبلغ کل پروژه شامل اعتبار ساخت سازه اسکله و هزینه  تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله فلزی شناور و نصب آن در بندر تیاب، سه میلیارد ریال بوده و طی مدت دو ماه به انجام رسید.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با توجه به ضرورت انجام تعمیرات زیرآبی سازه و بدنه و عرشه این اسکله و همچنین نیاز بندرگاه تیاب به اسکله فلزی شناور مجزا، پس از بررسی های کارشناسان فنی و جانمایی جدید، اسکله مذکور به بندرگاه منتقل و نصب شد.  

پوررجبی انجام هیدروگرافی حوضچه بندرگاه، تعیین جانمایی جدید و گود برداری محل اجرای فونداسیون بتنی به ابعاد 6 متر طول، 2 متر عرض و یک متر ارتفاع را به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته در این پروژه عنوان کرد.

وی فرآیندهای تعمیرات اساسی و زیرآبی این پروژه را شامل داکینگ، خزه تراشی، گریت بلاست کامل سازه، تعویض ورق به همراه تقویت سازه و عرشه، تعمیرات پل دسترسی، تهیه و نصب زینک اندهای حفاظتی و همچنین تهیه و نصب ضربه گیر عنوان کرد.

مهدی بروغنی، رییس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی نیز با تشریح مشخصات فنی این پروژه، خاطرنشان کرد: اسکله فلزی شناور بندر تیاب دارای بدنه ای از جنس فولاد دریایی است که طول آن شش متر، عرض 2.1 متر، ارتفاع 1.2 متر و ارتفاع عرشه آزاد یک متر است.

وی طول پل دسترسی (پله ) را که مجدداً تعمیر شده، ۱۲ متر، عرض 0.8 متر و وزن یک تن اعلام کرد.

بروغنی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در عملیات انتقال، تعمیرات و نصب این اسکله فلزی شناور را 12 نفر دانست.

به گزارش موج، بندر تاریخی تیاب مهم‌ترین منطقه ساحلی شهرستان میناب است که گمرک آن طی یک و نیم ‌قرن اخیر از جمله فعال‌ترین گمرکات جنوب کشور بوده است. این بندر در گذشته یکی از بنادر مهم خطه جنوب ایران از لحاظ فعالیت‌های تجاری، توریستی، ماهیگیری و فعالیت‌های وابسته به دریا محسوب می‌شده و همچنین فعال‌ترین مرز دریایی برای صادرات و واردات کالاها در منطقه شرق استان هرمزگان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه